دوره تربیت دانشجومعلم قرآن نیازمند کیفی‌سازی است
کد خبر: 3611046
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

دوره تربیت دانشجومعلم قرآن نیازمند کیفی‌سازی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: شهاب معقولی، یکی از دانشجومعلمان قرآن اظهار داشت: دوره تربیت دانشجومعلم قرآن نیازمند کیفی‌سازی است و باید تعداد شرکت‌کنندکان در دوره کاهش و ساعت‌های آموزش و ... بیشتر شود.

شهاب معقولی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دوره تربیت دانشجومعلم قرآن به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در استان‌های تهران، قم و مشهد با حضور تعدادی از دانشجویان برگزار شده و به شرکت کنندگان مدرک پایان دوره داده شده است.
شهاب معقولی، ساکن استان خراسان رضوی، شهرستان نیشابور از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته تفسیر یکی از دانشجویانی است که در دوره شرکت داشته است، وی در گفت‌وگو با ایکنا در مورد این دوره بیان کرد: دوره تهران به لحاظ بهره‌گیری از اساتید و همچنین ارائه سرفصل‌های آموزشی بسیار خوب بود اما نقطه ضعف این دوره در کم بودن مدت زمان برگزاری آن بود، علاوه بر این قول‌هایی که در مورد گواهی معتبر و تدریس به ما دادند نیز عملی نشد.
وی در ادامه افزود: دوره قم به نسبت از تهران بهتر بود در واقع این دوره جدی‌تر گرفته شد، در دوره تهران گزینشی صورت نگرفته بود و شاهد این بودیم که همه افراد با سطوح مختلف اعم از ضعیف و قوی در کلاس‌ها حضور داشتند، اما در قم این ضعف برطرف شد.
معقولی تصریح کرد: تعدادی از حاضران در دوره با قواعد تجوید و ... آشنایی داشتند ولی دانشجویانی هم بودند که آشنایی بسیار ضعیفی با مباحث قرآنی داشتند لذا این مسأله کار را برای استاد نیز سخت کرده بود؛ چرا که برای ارائه مباحث دستش باز نبود و باید ملاحظه همه دانشجویان را می‌‌کرد.
وی بیان کرد: تعداد شرکت کنندگان در دوره بسیار بالا بود، به نظر بنده اگر تعداد کمی نفرات پائین می‌آمد اما در عوض تعداد کلاس‌ها بالاتر می‌رفت و با کیفیت بهتری برگزار می‌شد قطعا شاهد خروجی‌های بهتری بودیم، همچنین می‌توانستند در این دوره‌ها دروسی مانند مفاهیم و تفسیر را هم تدریس کنند.
معقولی گفت: به خاطر آشنایی که از قبل با موسسات و مراکزی مانند اوقاف و ... داشتم در برگزاری کلاس از این طرق اقدام کردم، اما مدرک این دوره به ما کمکی نکرد، مسئولان جهاد دانشگاهی وعده‌هایی در مورد این مدرک داده بودند اما پیگیر آن نشدند، مدارکی هم داده شد همگی یکسان بود و حداقل می‌توانستند معدل نفرات برتر را در این مدارک بهتر از سایران در نظر بگیرند و قید کنند.
وی در ادامه افزود: مسئولان جهاد دانشگاهی در زمینه برپایی کلاس برای دانشجومعلمان حمایتی انجام ندادند، تنها چیزی که گفته شد این بود که در مراسمی نظیر اعتکاف حضور یابیم و کلاس برگزار کنیم، حتی بعدا در زمینه کیفیت کلاس‌ها و ... نیز پیگیری جهاد دانشگاهی را شاهد نبودیم. پیشنهادی که دارم این است که کمیت را در این دوره‌ها کاهش دهند و به جای آن از دانشجویان مستعد در جهت آموزش استفاده نمایند.
captcha