تدبر در قرآن و روش تدریس؛ بهترین سرفصل‌های طرح دانشجومعلم قرآن
کد خبر: 3613720
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸

تدبر در قرآن و روش تدریس؛ بهترین سرفصل‌های طرح دانشجومعلم قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: سعید رحمانی کلاته یکی از دانشجومعلمان قرآن ضمن توضیحاتی درباره طرح تربیت دانشجومعلم قرآن بیان کرد: سرفصل‌های تدبر در قرآن و روش تدریس جزء بهترین مطالبی بود که در این دوره‌ها آموختیم.

سعید رحمانی کلاته، دانشجومعلم قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در طرحی تحت عنوان تربیت دانشجومعلم قرآن به دنبال کشف و پرورش استعدادهای برتر قرآنی در دانشگاه‌ها است تا بتواند با تربیت آنها گام مؤثری را در جهت ریشه‌کن کردن بی‌سوادی قرآنی بردارد.
سعید رحمانی کلاته دانشجوی مقطع کارشناسی تربیت معلم قرآن و یکی از دانشجومعلمان قرآن است که دوره‌های آموزشی را با موفقیت سپری کرده است، وی گفت‌وگو با ایکنا ضمن ارائه توضیحاتی در مورد کلیات دوره‌ها بیان کرد: دوره‌های که برگزار شد از سطح خوبی برخوردار بود، اما ضعف آن را می‌توان در عدم سطح‌بندی مناسب آن دانست، به این معنا که برخی از افراد حاضر در دوره آشنایی چندانی با تجوید و ... نداشتند و برخی هم سطح اطلاعاتشان بسیار بالا بود و همین مسأله موجب ایجاد اختلال در روند کلاس‌ها شد.
وی در ادامه افزود: البته این مسأله و ضعف در دوره‌ای که در استان قم برگزار شد برطرف شد و شاهد این بودیم که دانشجویانی که هم سطح بودند در یک کلاس حضور داشتند، علاوه بر این در قم اساتید نیز بهتر شدند و فضا به ویژه برای سرفصل روش تدریس طوری فراهم شد که همه توانستند به صورت عملی این درس را پشت سر بگذارند و تدریس داشته باشند.
رحمانی کلاته تصریح کرد: دوره آخر که در مشهد برگزار شد از همه دوره‌ها بهتر بود؛ چراکه سرفصل‌های جدید و مفیدی از جمله بحث تدبر در قرآن آموزش داده شد، علاوه بر این که مباحث تجویدی جدیدی نیز مطرح شد و در کنار این‌ها شاهد برگزاری کلاس اخلاق نیز بودیم.
وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از ضعف‌هایی که برای این دوره به ویژه در دوره تهران می‌توان برشمرد بحث فشردگی دوره بود چنان که این فشردگی موجب تحت فشار قرار گرفتن دانشجویان شد و مجبور بودیم در مدت زمان کمتری مطالب را مرور کنیم.
رحمانی کلاته تصریح کرد: فعلا با استفاده از این مدرک نتوانسته‌ام کلاس برگزار کنم؛ اما در آینده چنین برنامه‌ای خواهم داشت، لذا در مورد اعتبار آن نمی‌توانم نظر بدهم، اما نکته دیگر آن که جهاد دانشگاهی نیز بعد از دوره‌های اول و دوم پیگیر کار نبودند، اما از دوره مشهد به بعد پیگیری‌های آنها نیز بهتر شد و نظراتشان باعث شد که تحرک بیشتری بین دانشجویان ایجاد شود.
وی در انتهای صحبت‌های بیان کرد: نکته پایانی این که نباید برگزاری این دوره‌ها بی‌هدف باشد چنان که باید به مزایایی که قول می‌دهند در اختیار دانشجومعلمان قرار می‌دهند، پایبند باشند، در واقع همین که جهاد دانشگاهی بحث دایر کردن کلاس‌ها توسط دانشجویان را پیگیری ‌کند، نشان می‌دهد که دانشجومعلمان می‌توانند روی حمایت یک سازمان حساب باز کنند.
یادآور می‌شود، طرح «دانشجو معلم قرآن کریم» به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، در راستای نیل به نهضت قرآن‌آموزی در کشور و با هدف آموزش به دانشجویان مستعد و آشنا به علوم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم، جهت تعلیم به دیگر دانشجویان و نیز گسیل به مناطق محروم کشور در قالب اردوهای جهادی قرآنی در حال اجرا است.
مطالب مرتبط
captcha