پایان ثبت نام آزمون سراسری حفظ قرآن با شرکت بیش از 240 هزار نفر/ تهران در صدر استان‌ها
کد خبر: 3685527
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

پایان ثبت نام آزمون سراسری حفظ قرآن با شرکت بیش از 240 هزار نفر/ تهران در صدر استان‌ها

گروه مسابقات: پس از حدود 50 روز مهلت به علاقه‌مندان برای ثبت نام در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن، میزان شرکت‌کنندگان در این آزمون به بالاتر از 240 هزار نفر رسید.

پایان نام‌نویسی در آزمون سراسری حفظ قرآن / 240 هزار ثبت نام کننده / تهران در صدر استان‌ها

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ثبت نام برای حضور در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، ساعت شش صبح امروز، هفتم بهمن ماه به پایان رسید تا پس از حدود 50 روز مهلت برای متقاضیان عدد 240767 جلو تعداد ثبت نامی‌ها در این آزمون ثبت شود. این در حالی بود که تا پیش از این روز ششم بهمن ماه آخرین مهلت ثبت نام اعلام شده بود.
بر اساس آخرین آماری که بر روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی این آزمون قرار گرفته، استان تهران و شهر تهران در بین استان‌ها و شهرستان‌های کشور بیشترین تعداد ثبت نامی را داشته‌اند، این در حالی است که تا قبل از آخرین تمدید ثبت نام آزمون، استان اصفهان بیشترین تعداد ثبت نامی را از آن خود کرده بود.
همچنین موسسه قرآنی امیرالمؤمنین(ع) کاشان بیشترین تعداد ثبت نامی را در بین موسسات سراسر کشور داشته است. این موسسه از شروع ثبت نام تا پایان آن و در تمامی روزهای ثبت نام در صدر موسسات قرار داشت.
این تعداد ثبت نام در حالی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن به ثبت رسیده است که مسئولان برگزاری آزمون ابتدا 18 آذر تا 20 دی ماه را مهلت اولیه ثبت نام اعلام کرده بودند و در حالی که هنوز چند روز به پایان ثبت نام باقی مانده بود از سوی برگزارکنندگان آزمون اعلام شد که این زمان تا پایان دی ماه تمدید شده است.
بعد از این و در روز 30 دی ماه در حالی که تعداد افراد ثبت نام کننده هنوز به رقم 150 هزار نفر نرسیده بود، مجدد اعلام شد که مهلت ثبت نام در آن، یک بار دیگر و این بار تا روز ششم بهمن ماه تمدید شده است، تمدیدی که باعث شد تا تعداد افراد متقاضی حضور در این آزمون به بیش از 240 هزار نفر برسد.
حال با پایان یافتن این مهلت بعد از دو بار تمدید، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم وارد فاز دیگر خود از جمله ویرایش اطلاعات و صدور کارت ورود به جلسه آزمون شده است. این فاز با برگزاری آزمون کتبی در روز 10 اسفندماه و آزمون‌های شفاهی که تا روز 17 اسفندماه ادامه دارد به پایان می رسد.
آزمون کتبی تمامی رشته‌های آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در روز 10 اسفندماه، آزمون الکترونیکی درک معنا و تدبر در قرآن روز 12 اسفندماه، آزمون شفاهی حفظ ویژه دانش‌آموزان روزهای 12 تا 17 اسفندماه و آزمون شفاهی رشته حفظ کل قرآن نیز روزهای 12 تا 17 اسفندماه برگزار می‌شود.
این آزمون در تمامی شهرستان‌هایی که تعداد داوطلبان آن حداقل 20 نفر باشد، برگزار می‌شود. فهرست مکان‌های آزمون همزمان با صدور کارت ورود به جلسه که احتمالاً 15 بهمن ماه باشد، اعلام خواهد شد. در تمامی شهرستان‌ها تنها یک حوزه امتحانی دایر خواهد بود، اما در کلان شهرها به صلاحدید ستاد اجرایی آزمون در استان در نظر گرفتن حداکثر سه حوزه بلامانع است.
آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در چهار بخش و 26 رشته برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
انجم شعاع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۷ - ۱۲:۰۳
0
0
کار ارشمند مدیران محترم دو دستگاه اوقاف و ارشاد که امسال برای اولین بار بصورت مشترک برگزار می گردد قابل تقدیر می باشد جزاک الله خیرا
captcha