نمایش دیپلماسی وحدت با «یک کتاب، یک امت»/ شاخه‌های گل؛ پاسخی به ایران‌ستیزان
کد خبر: 3708871
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵
داور لبنانی در گفت‌و‌گو با ایکنا عنوان کرد:

نمایش دیپلماسی وحدت با «یک کتاب، یک امت»/ شاخه‌های گل؛ پاسخی به ایران‌ستیزان

گروه بین‌الملل - «حوراء راغب حرب» با بیان این‌که «یک کتاب، یک امت» به عنوان شعار سی‌و‌پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن، بسیار پر معنا و مفهوم است، گفت: این شعار نشان می‌دهد که ایران به وحدت اسلامی اهتمام ویژه‌ای دارد.

نمایش دیپلماسی وحدت با «یک کتاب، یک امت»/ شاخه‌های گل؛ پاسخی به ایران‌ستیزان

«حوراء راغب حرب» داور صوت و لحن دومین مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان ایران در هتل «ارم» تهران در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این دوره از مسابقات در سطح خوبی برگزار شده و گامی در راستای تشویق به حفظ و قرائت قرآن و حتی تفسیر آن است و من از همه نظر مسابقات را مناسب می‌دانم.

وی که نخستین‌بار است به عنوان داور در مسابقات بین‌المللی قرآن حضور یافته است، افزود: شعار مسابقات «یک کتاب، یک امت»، شعاری بسیار پر معنا و مفهوم است و نشان می‌دهد که ایران همواره به وحدت اسلامی اهتمام ویژه‌ای داشته و تلاش برای تحقق وحدت در بین همه مسلمانان را دنبال می‌کند.

حوراء راغب حرب با ارزیابی نحوه اجرای شرکت‌کنندگان گفت: سطح متسابقین متفاوت بوده و برخی خوب ظاهر شده و برخی نیز توانمندی کمتری در حفظ داشته‌اند و نماینده ایران از نظر صوت و لحن اجرای خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

موافق آموزش مجازی قرآنم

این داور لبنانی در پاسخ به این سؤال که آیا آموزش مجازی قرآن را می‌پسندد یا خیر؟، گفت: بله چنین آموزشی، روشی بسیار خوب است و من از موافقان آن هستم، زیرا آموزش قرآن به هر شکلی اعم از جلسات حضوری با در فضای مجازی به ویژه در شبکه‌های اجتماعی باید رواج داشته باشد و این شبکه‌ها امروز بسیاری از جوانان را جذب کرده و این گروه ساعت‌های زیادی را در فضای مجازی سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: در شبکه‌های اجتماعی باید آموزش قرائت، حفظ و تفسیر قرآن مورد توجه قرار بگیرد و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، افرادی شایسته احترام و قدردانی هستند؛ زیرا آن‌ها در فضا و شرایطی قرآن را به کاربران علاقمند آموزش می‌دهند که جذابیت‌های زیادی در این شبکه تبلیغ می‌شود.امیدوارم فعالان این عرصه همواره موفق و سربلند باشند.

نمایش دیپلماسی وحدت با «یک کتاب، یک امت»/ شاخه‌های گل؛ پاسخی به ایران‌ستیزان

این بانوی قرآنی نقش مسابقات قرآن در تحکیم وحدت اسلامی را یادآور شد و گفت: این‌گونه مسابقات نقش بسیار مهمی در وحدت مسلمانان دارد، بسیاری از افرادی که به مسابقات ایران دعوت می‌شوند، معمولا در پی تبلیغات منفی برخی رسانه‌ها و فرافکنی‌های دشمنان ایران، این هراس را دارند که نکند کشوری را که قرار است به آن سفر کنند، کشوری تروریست بوده و همان کشوری باشد که رسانه‌ها می‌گویند، اما زمانی که به ایران می‌آیند تمامی این ذهنیت‌ها تغییر کرده و از نزدیک می‌بینند که ایران کشوری بسیار متفاوت‌تر از آنچه که در رسانه‌های معاند می‌گویند است.

مهما‌ن‌نوازی با شاخه‌های گل

حوراء تصریح کرد: چنین افرادی زمانی که وارد ایران می‌شوند، می‌بینند از آنان با گرمی استقبال شده و حتی با شاخه‌های گل به آن‌ها خیر مقدم گفته می‌شود(اشاره به استقبال گرم برگزار‌کنندگان مسابقات از شرکت‌کنندگان)، بنابراین به خوبی درک می‌کنند که ایران و ایرانی به هیچ عنوان تروریست‌هایی نیستند که قدرت تعامل با دیگر کشورها را نداشته باشند؛ بلکه ما شیعیان صلح‌طلب هستیم و به خوبی می‌توانیم با همه افراد بشر ارتباط برقرار کنیم. ما با کسانی که با ما دشمنی می‌کنند دشمن هستیم و با کسانی که علیه کشورهای ما عمل کنند، مانند خودشان مقابله به مثل خواهیم کرد و نمی‌توانیم سکوت کنیم.

وی بیان کرد: خارجی‌هایی که به ایران می‌آیند، زمانی که از جاهای دیدنی این کشور بازدید می‌کنند، به خوبی می‌بینند که ایران و ایرانی بسیار مهمان‌نواز است و با روی گشاده و لبخند محبت ایرانی‌ها، مواجه می‌شوند.

این ایران است

داور لبنانی مسابقات کشورمان ادامه داد: ایران کشوری بسیار زیبا است، خیابان‌ها و طبیعتی زیبا دارد که هر بیننده‌ای را جذب خود می‌کند و این همان جمهوری اسلامی ایران است؛ کشوری امن که تروریست نیست، در خیابان‌های آن انفجار تروریستی نمی‌بینید.

وی گفت: ما شیعیان پرچمدار وحدت و صلح هستیم و با تمامی ملت‌هایی که با ما دوست هستند، رفتاری دوستانه داریم و تنها دشمن ما کسی است که برای تخریب و غارت کشورهایمان و اغفال جوانان ما تلاش می‌کند.

نمایش دیپلماسی وحدت با «یک کتاب، یک امت»/ شاخه‌های گل؛ پاسخی به ایران‌ستیزان

حوراء راغب حرب همچنین ضمن تشکر از برگزارکنندگان مسابقات، تأکید کرد: این حرکت قرآنی ایران شایسته تقدیر است و بیانات امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مبنی بر گام‌برداشتن در مسیر قرآن را یادآوری می‌کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در سال‌های آینده شاهد مشارکت نمایندگان بیشتری از کشورهای اسلامی و عربی در مسابقات ایران باشیم و تعداد شرکت‌کنندگان افزایش یابد.

گفت‌و‌گو: زهرا نوکانی 

مطالب مرتبط
captcha