تسلط نظامیان شرق لیبی بر پایگاه «باب العزیزیه»
کد خبر: 3801183
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

تسلط نظامیان شرق لیبی بر پایگاه «باب العزیزیه»

گروه بین‌الملل ـ نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر»، منطقه «باب العزیزیه» شهر طرابلس و پایگاه نظامی آن را به کنترل کامل خود درآوردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، دفتر رسانه‌ای ارتش ملی لیبی با صدور اطلاعیه‌ای از ورود واحدهای نظامی وابسته به خلیفه حفتر به طرابلس، پایتخت این کشور، از تمامی محورها خبر داد.

در این اطلاعیه آمده: در حال حاضر درگیری‌های شدیدی در اطراف طرابلس در جریان است.
 
دفتر رسانه‌ای ارتش ملی لیبی افزود: همچنین واحدهای نظامی وابسته به ارتش ملی لیبی توانسته‌اند بر منطقه «سوق الخمیس» واقع در 40 کیلومتری جنوب طرابلس سیطره یابند.
 
ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر، از روز پنجشنبه (15 فروردین‌ماه) حمله‌ای را به منظور سیطره بر شهر طرابلس، پایتخت این کشور، آغاز کرده است.
 
منطقه باب العزیزیه که مقر معمر قذافی، رئیس‌جمهور سرنگون‌شده لیبی، بود دژی بسیار مستحکم به شمار می‌آید که پس از سرنگونی قذافی، به‌ عنوان مقر تیپ چهارم ارتش دولت وفاق ملی لیبی مورد استفاده قرار گرفت.
 
یادآور می‌شود در حال حاضر، دو دولت در لیبی با هم در مناقشه هستند که یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج»، نخست‌وزیر لیبی، است که در پایان سال ۲۰۱۵ براساس توافقنامه‌ای زیر نظر سازمان ملل متحد تشکیل شد و مقر آن طرابلس، پایتخت این کشور، است و دیگری رقیب او، ژنرال خلیفه حفتر، در شرق مستقر است و کنترل ارتش ملی لیبی را در دست دارد.
 انتهای پیام
captcha