بمباران مواضع نیروهای حفتر در فرودگاه طرابلس
کد خبر: 3801635
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

بمباران مواضع نیروهای حفتر در فرودگاه طرابلس

گروه بین‌الملل ـ یک هواپیمای جنگی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی، مواضع شبه‌نظامیان موسوم به «نیروهای ارتش ملی» تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر در فرودگاه بین‌المللی طرابلس را بمباران کرد.

به گزارش ایکنا؛ خبرنگار «روسیا الیوم» به نقل از یک منبع نظامی وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد: پیشروی‌هایی در محور جاده فرودگاه بین‌المللی طرابلس صورت گرفته است.
 
از سوی دیگر، نیروی هوایی وابسته به ارتش تحت فرماندهی حفتر از مشارکت خود در عملیات نظامی در حومه طرابلس خبر داد و اعلام کرد: ادوات و خودورهای نظامی در نزدیکی اردوگاه «النقیل» در جنوب طرابلس، پایتخت لیبی در مسیر فرودگاه هدف قرار گرفت.
 
این در حالی است که نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی دیروز (17 فروردین‌ماه) اعلام کرد که در فاصله ۵۰ کیلومتری طرابلس هدف حمله هوایی قرار گرفت، اما این حملات تلفاتی انسانی به دنبال نداشت.
 
خروج نیروهای آمریکایی
از سوی دیگر، مقر فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا در پایگاه اینترنتی خود نوشت: به‌دنبال افزایش نا‌آرامی در لیبی، آمریکا نیروهایش را از این کشور خارج کرده اما همچنان وضعیت را پایش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه درج شده در پایگاه اینترنتی این نهاد آمده؛ «به‌موجب افزایش نا‌آرامی در لیبی، نیروهای آمریکایی در پاسخ به وضعیت امنیتی میدانی، به‌طور موقت از این کشور خارج می‌شوند».
بمباران مواضع نیروهای حفتر در فرودگاه طرابلس / خروج نیروهای آمریکایی از لیبی
از سوی دیگر؛ «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که این کشور از تلاش‌های سازمان ملل در جهت عادی‌سازی شرایط در لیبی از طریق انتخابات و اصلاح قانون اساسی حمایت می‌کند.
 
فایز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی نیز امروز اعلام کرد که حوادث لیبی، کودتایی بیش نیست. وی هشدار داد که این جنگ برنده‌ای ندارد و وعده داد در مقابله با تحرکات نیروهای هوادار ژنرال خلیفه حفتر احتیاط کند.

فایز السراج تصریح کرد که حفتر توافق سیاسی را نقض کرد و به شهرهای لیبی و طرابلس پایتخت کشور اعلان جنگ داد.

وی گفت: همه طرف‌هایی که درحمله به پایتخت مشارکت داشتند مواخذه و به نهادهای قضایی محلی و بین‌المللی ارجاع خواهند شد.
 
در حال حاضر دو دولت در لیبی وجود دارد. یکی از این دو، دولت وفاق ملی به رهبری «فایز السراج» است که توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است. دومی نیز شامل کابینه موقت «عبدالله الثانی» است که تحت حمایت ارتش ملی لیبی به فرماندهی «خلیفه حفتر» قرار دارد.

خلیفه حفتر ژنرال پیشین ارتش لیبی روز پنجشنبه در یک فایل صوتی به نیروهای خود فرمان حمله به طرابلس را صادر کرد و از ساکنان پایتخت خواست مقابل این نیروها مقاومت نکنند.
انتهای پیام
captcha