کد خبر: 1226124
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۳

ثبت نام اعتكاف در تفرش آغاز شد

رئيس اداره تبليغات اسلامی تفرش از آغاز ثبت نام اعتكاف در اين شهرستان خبر داد و گفت علاقه‌‌مندان تا اول خردادماه مهلت دارند با مراجعه به اداره تبليغات اسلامی اين شهرستان نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.


گروه سياسی: رئيس اداره تبليغات اسلامی تفرش از آغاز ثبت نام اعتكاف در اين شهرستان خبر داد و گفت: علاقه‌‌مندان تا اول خردادماه مهلت دارند با مراجعه به اداره تبليغات اسلامی اين شهرستان نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.








حجت‌الاسلام ميثم فيروزجايی، رئيس اداره تبليغات اسلامی تفرش در گفت‌‌‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه مركزی، با اشاره به آغاز ثبت نام از علاقه‌مندان جهت شركت در مراسم معنوی اعتكاف، تصريح كرد: علاقه‌‌مندان تا اول خردادماه سال‌جاري مهلت دارند با مراجعه به اداره تبليغات اسلامی اين شهرستان نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.


وی با بيان‌اينكه امسال 2 مسجد در اين شهرستان پذيرای معتكفان است، اظهار كرد: مسجد جامع طلخوران ميزبان آقايان و مسجد شش‌ناو اين شهرستان ميزبان بانوان است.


حجت‌الاسلام فيروزجايی با اشاره به استقبال مردم به ويژه جوانان نسبت به شركت در مراسم پر فيض اعتكاف، افزود: سال گذشته 220 نفر در اين شهرستان معتكف شدند كه پيش‌بينی می‌شود امسال اين رقم افزايش يابد.


وی از اعتكاف به‌عنوان سنت حسنه دين اسلام ياد كرد و گفت: اعتكاف فرصت خودسازی و پيرايش روح از آلودگی‌های اخلاقی است.


حجت‌الاسلام در بيان اهميت اعتكاف، خاطرنشان كرد: در روز قيامت منادی ندا می‌دهد اين‌الرجبيون؟ كجايند آنهايی كه ماه رجب را گرامی داشتند و از آن بهره بردند؟ در ميان جمعيت گروهی برمی‌خيزند كه چهره آنها مانند خورشيد درخشان است.


اين مقام مسئول در پايان با بيان اينكه ماه رجب مقدمه آماده شدن برای ماه پر خير و بركت رمضان است، يادآور شد: روزه گرفتن و انجام عبادات در اين ماه بركات فراوانی دارد كه در روايات فراوان نسبت به آن توصيه فراوان صورت گرفته است.

captcha