کد خبر: 1237369
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶

گزارش آزادی‌های دينی در بحرين روی ميز سازمان ملل

مسئول بخش آزادی‌های دينی ديده‌بان حقوق بشر بحرين گزارشی درباره آزادی‌های دينی در اين كشور را به كميسر ويژه آزادی دينی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه داد.


گروه بين‌الملل: مسئول بخش آزادی‌های دينی ديده‌بان حقوق بشر بحرين گزارشی درباره آزادی‌های دينی در اين كشور را به كميسر ويژه آزادی دينی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه داد.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی انجمن اسلامی «وفاق ملی» بحرين، ميثم سلمان، مسئول بخش آزادی‌های دينی ديده‌بان حقوق بشر بحرين در ديدار با پروفسور هاينر بيلفلد، كميسر ويژه آزادی دينی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اين گزارش را به وی ارائه داد.


ميثم سلمان در اين ديدار با اشاره به خطرات تخريب مجدد مسجد «ابوطالب» در شهر «حمد» بحرين، تلاش برای انتقال مساجد «فدك الزهرا(س)» و «امام حسن عسگری(ع)» به منطقه‌ای دورافتاده را برای وی تبيين كرد.


مسئول بخش آزادی‌های دينی ديده‌بان حقوق بشر بحرين در ادامه اين ديدار آخرين مسائل مربوط به پرونده بازسازی مساجد تخريب‌شده در بحرين را تشريح و تأكيد كرد: به تعويق‌انداختن بازسازی و بن‌بست‌های رسمی در اين زمينه هنوز به اتمام نرسيده و دولت نيز به تعهدات بين‌المللی مبنی بر بازسازی 38 مسجد تخريب‌شده به صورت غير قانونی عمل نكرده است.


وی در پايان از هاينر بيلفلد خواست كه برای تحقيق درباره 4 پرونده محوری و اصلی مربوط به وضعيت آزادی‌های دينی در بحرين به اين كشور سفر كند.


بولدوزرهای رژيم آل خليفه 11 آذرماه سال گذشته 4 مسجد متعلق به شيعيان از جمله مساجد امام سجاد(ع)، فدك الزهرا(س)، ابوطالب و مسجد امام حسن عسگری(ع) در شهر «حمد» را برای بار دوم تخريب كردند.


اين چهار مسجد كه در حال بازسازی بودند جزء 35 مسجدی هستند كه در جريان انقلاب بحرين تخريب شده‌اند، گرچه دولت اين كشور قول داده بود كه اين مساجد تخريب‌شده را بازسازی كند، اما پس از آغاز بازسازی اين مساجد توسط شهروندان، مجدداً توسط مأموران رژيم بحرين تخريب شد.

captcha