کد خبر: 1287550
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱

بارگاه 23 امامزاده در قم بازسازی شد

رئيس بهره‌برداری اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم از بازسازی 23 بارگاه امامزاده استان قم در سال جاری خبر داد و گفت از ابتدای سال 92 تا پايان مردادماه، بازسازی امامزادگان استان در دستور انجام فعاليت‌های عمرانی قرار گرفت.



حسن امينی‌خواه، رئيس بهره‌برداری اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، با اشاره به بازسازی امامزادگان استان قم گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری سه و نيم ميليارد تومان جهت بازسازی 23 بقاع متبركه در استان هزينه شده است.


وی با اشاره به فعاليت‌های عمرانی اوقاف در امامزادگان استان بيان كرد: از ابتدای سال 92 تا پايان مردادماه 23 امامزاده استان در دستور انجام فعاليت‌های عمرانی قرار گرفت.


وی افزود: 17 امامزاده در شهر قم، سه امامزاده شهر كهك و سه امامزاده در خلجستان تحت طرح‌های بازسازی و عمرانی سازمان اوقاف و امور خيريه استان قم قرار گرفت.


رئيس بهره‌برداری اوقاف و امور خيريه استان قم تصريح كرد: كارگزار اين فعاليت‌های عمرانی سازمان اوقاف و امور خيريه استان است و هزينه بازسازی اين بقاع از محل اعتبار تملك دارايی استان، كمك‌های سازمان مركزی اوقاف، طرح مودت و نذورات مردمی بقعه‌ها تامين شده است.


امينی‌خواه در خصوص پيشرفت اين فعاليت‌های عمرانی تاكيد كرد: فعاليت‌های عمرانی بقاع استان قم طی اين پنج ماه 65 درصد پيشرفت كرده است.


وی با اشاره به پيشرفت بازسازی‌ها نسبت به سال گذشته عنوان كرد: انجام پروژه‌های عمرانی اوقاف نسبت به پنج ماه نخست سال گذشته، 30 درصد رشد داشته است.

captcha