آغاز تحقیقات درباره تهدید به ترور عزاداران حسینی در عراق
کد خبر: 1311940
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲

آغاز تحقیقات درباره تهدید به ترور عزاداران حسینی در عراق

گروه بین‌الملل: استاندار استان «دیالی» عراق امروز، 15 آبان، از تحقیق درباره عاملان توزیع بروشورهای تهدیدکننده عزاداران حسینی در این استان خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صوت العراق، عمر الحمیری، استاندار استان «دیالی» عراق از آغاز تحقیقات فوری درباره توزیع بروشورهای تهدیدکننده عزاداران حسینی در این استان خبر داد.
عمر الحمیری در ادامه افزود: آغاز تحقیقات فوری درباره عاملان توزیع بروشورهای تحریک‌کننده در برخی مناطق «بعقوبه» که در آن کاروان‌های عزاداری به حمله تروریستی تهدید شده‌اند، به نیروهای امنیتی گزارش شده است.
الحمیری در ادامه از علمای مسلمان محکومیت این اقدامات را خواستار شد و افزود: توزیع این بروشورها اقدامی جنایتکارانه است که گروه‌های مغرض و افراط‌گرا که برای تحقق برنامه‌های شیطانی خود از جمله شعله‌ور‌کردن فتنه فرقه‌ای تلاش می‌کنند، عامل آن هستند.
بنا بر این گزارش، اداره اوقاف شیعیان استان دیالی عراق پیش از این اعلام کرده بود: بروشورهایی در این استان توزیع شده است که در آن شرکت‌کنندگان در آیین‌های عزاداری محرم به حمله تروریستی تهدید شده‌اند.
اداره اوقاف شیعیان استان دیالی در ادامه از علمای دین اتخاذ موضعی ملی برای رویارویی با افراط‌گرایی و فراخوان‌های که شهروندان عراقی را به قتل تهدید می‌کند، خواستار شد.

captcha