مدیرمسئول نشریه موهن فرانسوی به دادگاه احضار شد
کد خبر: 1314234
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷

مدیرمسئول نشریه موهن فرانسوی به دادگاه احضار شد

گروه بین‌الملل: رسانه‌های فرانسه خبر دادند که مدیرمسئول نشریه موهن «شارلی ابدو» به دنبال شکایت یک نهاد حقوقی اسلامی، به دادگاه پاریس احضار شده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«لوفیگارو»، «ریچارد مالکا»، وکیل نشریه طنز «شارلی ابدو» اعلام کرد که مدیرمسئول این هفته‌نامه به دلیل انتشار مطلبی در دهم ژوئیه امسال در مورد اسلام و قرآن و شکایت اتحادیه دفاع حقوقی مسلمانان، به دادگاه احضار شده است.



وی با بیان این‌که اتحادیه دفاع حقوقی مسلمانان به دنبال کسب شهرت در فرانسه است(!)، افزود: در دادخواست اتحادیه دفاع حقوقی مسلمانان، نشریه شارلی ابدو به تلاش برای ترویج خشونت، نفرت قومی و نژادی و توهین به مقدسات ادیان متهم شده است.



در همین حال، اتحادیه دفاع حقوقی مسلمانان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: تاکنون برای مواردی که توهین به مقدسات اسلامی محسوب می‌شد، گروه‌های اسلامی مختلف به دادگاه مراجعه‌ کرده‌اند ولی روزنامه‌ها و نشریات با استفاده از خلاء‌های قانونی توانسته‌اند از این اتهامات تبرئه شودند ولی این‌بار ما قصد داریم که به مقامات ثابت کنیم، نشریه شارلی ابدو نه به شخصی خاص بلکه به همه مسلمانان توهین کرده است و باید محاکمه شود.



اتحادیه دفاع حقوقی مسلمانان(LDJM)، متشکل از بیش از 120 وکیل مراکشی‌تبار و فرانسوی است که با هدف مبارزه حقوقی با اسلام‌هراسی راه‌اندازی شده است.

captcha