پویش مسلمانان هلند برای جلوگیری از ارتباط دادن حادثه پاریس به اسلام
کد خبر: 2695270
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳

پویش مسلمانان هلند برای جلوگیری از ارتباط دادن حادثه پاریس به اسلام

گروه بین‌الملل: مسلمانان هلند یک پویش آنلاین با عنوان «اسلام من نه» (Niet mijn Islam) راه‌اندازی کرده‌اند تا تأکید کنند که حمله تروریستی به مقر نشریه «شارلی ابدو» ارتباطی با اسلام ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «World Bulletin»، روز چهارشنبه گذشته، گروهی تروریست مسلح به مقر نشریه «شارلی ابدو» که چند بار سابقه اهانت به اسلام و مسلمانان را دارد، حمله کرده و 12 نفر را کشتند؛ اقدامی غیرانسانی که جز تحریک اسلام‌هراسان نتیجه‌ای نداشت.

در واکنش به این اقدام، مسلمانان هلندی با راه‌اندازی این یک پویش اعتراضی قصد دارند، اعلام کنند که اکثریت مسلمانان نظام دموکراتیک را محترم می‌شمارند و اعلام می‌کنند که خشونت با اسلام ارتباطی ندارد.

این گروه همچنین در اعتراض به حادثه تروریستی پاریس، در نقاط مختلف هلند برنامه‌هایی را برگزار کرده‌اند.

عبدالرحمان آکبولوت، یکی از اعضای اصلی این پویش گفت: ما نمی‌توانیم بپذیریم که عده‌ای به نام خدا مردم را بکشند.

وی اضافه کرد: ارتباط دادن حملات تروریستی به اسلام منجر به افزایش اسلام‌هراسی در جهان و به‌ویژه در اروپا شده است.

آکبولوت افزود: مسلمانان در اروپا به خاطر اسلام‌هراسی با تبعیض مواجه هستند. بسیاری از بانوان محجبه هدف حمله قرار می‌گیرند و مشکل استخدام دارند.

وی همچنین گفت: مسلمان واقعی هرگز قتل و ترور نمی‌کند. اسلام باید از افراط‌گرایی جدا شود؛ ما با این پویش می‌خواهیم از افزایش اسلام‌هراسی جلوگیری کنیم و تعصبات موجود در مورد اسلام را از بین ببریم.

مطالب مرتبط
captcha