بیانیه مشترک ایران و آژانس و جوابیه مطهری به ضرغامی
کد خبر: 1316665
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
صندوقچه خبر/

بیانیه مشترک ایران و آژانس و جوابیه مطهری به ضرغامی

گروه سیاسی: دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران حج با رهبر معظم انقلاب، تقدیم مدال طلای جهان به رهبر معظم انقلاب از سوی قهرمان ووشوی جهان، ورود آمانو به تهران، امضای بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی از جمله خبرهای مهم امروز بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مهم‌ترین اخباری که امروز، دوشنبه، 20 آبان‌ماه بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ارسال شده بود، به شرح ذیل است:

دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران حج با رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران حج امسال، حج را یک هدیه الهی و ظرفیتی تمام‌نشدنی در ایجاد تفاهم حول نیازهای مشترک دنیای اسلام خواندند و تصریح کردند: یکی از گرفتاری‌های بزرگ امروز دنیای اسلام، گرفتاری تحمیلی، عمدی و خباثت‌آور برافروختن آتش اختلافات امت اسلامی و فرقه‌های مذهبی است.

 

قهرمان ووشوی جهان مدال طلای خود را به رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد

خانم مریم هاشمی، قهرمان کرمانشاهی ووشوی جهان در مسابقات مالزی، ضمن دیدار با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مدال طلای خود را به ایشان تقدیم کرد.

 

آمانو وارد تهران شد

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد امروز با استقبال بهروز کمالوندی، معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی وارد تهران شد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دعوت علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و در حالی که قرار است مذاکرات فنی و کارشناسی ایران و آژانس در ادامه مذاکرات 6 و 7 آبان، روز دوشنبه در تهران برگزار شود وارد تهران شد.

 

بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امضا شد

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی این بیانیه مشترک را پس از پایان دور نخست مذاکرات جدید ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امضا کردند.

 

توافق ایران و آژانس برای بازدید از معدن گچین و راکتور آب سنگین اراک

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در نشست خبری با یوکیا آمانو اعلام کرد: ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی توافق کردند از معدن گچین و راکتور آب سنگین اراک بازدید شود.

 

سرپرستی وزارت ورزش و جوانان از 24 آبان غیرقانونی است

ضرغام صادقی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرپرستی وزارت ورزش و جوانان از روز جمعه، 24 آبان ماه غیرقانونی است، گفت: افزایش مدت سرپرستی وزارت ورزش و جوانان نیازمند اخذ مجوز از رهبر معظم انقلاب است.

 

ترور معاون وزیر سیاسی نیست

علی عبدالهی، معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور در مورد جزئیات قتل معاون پارلمانی وزارت صنعت و معدن و تجارت اظهار کرد: به این قطعیت رسیده‌ایم که این موضوع به هیچ وجه امنیتی، سیاسی و ترور نبوده است، اما به همراه نیروی انتظامی در تلاشیم تا مظنون اصلی این حادثه را پیدا کنیم.

 

ارسال ۴ لایحه مهم قضایی به شورای نگهبان

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 4 لایحه آئین دادرسی کیفری، آئین دادرسی نیروهای مسلح، دادرسی الکترونیک و لایحه آئین دادرسی جرائم رایانه‌ای به شورای نگهبان ارسال شده است.

 

واکنش علی مطهری به اظهارات رئیس رسانه ملی

علی مطهری در واکنش به سخنان روز گذشته عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما که اظهارات اخیر مطهری مبنی بر عدم اختصاص وقت به موسوی و کروبی برای پاسخگویی را تکذیب کرده بود، جوابیه‌ای خطاب به رئیس رسانه ملی صادر کرد.

در بخشی از این جوابیه آمده است: از همان ابتدا  فرصتی که آقایان موسوی و کروبی بتوانند به طور مستقیم و زنده حرف خود را با مردم بزنند به آنها داده نشد و طبیعی است که آنها پیشنهاد ضبط صحبت‌ها و سپس پخش آن مطابق سلیقه صدا و سیما را رد کرده و شرط برنامه زنده را مطرح کرده باشند.

 

افزایش قیمت آب و برق قطعی شد

علیرضا دائمی، معاون وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش قیمت آب و برق برای سال 93 قطعی شده است، از ارائه سناریوهای پیشنهادی افزایش قیمت آب و برق توسط وزارت نیرو به دولت خبر داد.

 

اعلام حمایت ده‌ها فعال فرهنگی و رسانه‌ای اصولگرا از تیم هسته‌ای

ده‌ها فعال و چهره دانشگاهی، فرهنگی و رسانه‌ای اصول‌گرا، با انتشار بیانیه‌ای ضمن تشکر از تلاش‌های مذاکره‌کنندگان ایرانی، پافشاری بر حقوق ملت ایران را یگانه راه دست‌یابی به نتایج مطلوب در پرونده هسته‌ای عنوان داشتند.

 

بررسی روابط ایران وفرانسه در کمیسیون امنیت ملی

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تغییر نگرش در روابط و سیاست‌های کشورمان با کشور فرانسه گفت: قطعاً خود دولت و دستگاه‌های دیپلماسی به این مسئله توجه دارند اما حتماً پس از این که ما در کمیسیون از وزیر خارجه دعوت کردیم در مورد تغییر رفتار با کشور فرانسه تأکید می‌شود تا این طور نباشد که اینها خیال کنند ما به آنها نیاز پیدا کرده‌ایم، لذا در کمیسیون مشخص می‌شود بر چه اساسی رابطه باید دنبال شود.

 

انگلیس کاردار غیرمقیم معرفی کرده است

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: طرف انگلیسی کاردار غیر مقیم خود را مشخص کرده است و ما هم در مراحل پایانی تصمیم‌گیری درباره کاردار غیر مقیم هستیم و در آینده نزدیک این کار را انجام می‌دهیم.

 

دیدار نماینده اقلیت‌های دینی مجلس با رئیس‌جمهور

روبرت بگلریان، نماینده اقلیت دینی ارامنه جنوب ایران در مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان اقلیت‌های دینی و مذهبی مجلس با حجت‌الاسلام روحانی گفت: در نشست امروز نمایندگان مواردی مانند مشکلات و موانع استخدام اقلیت‌های دینی در وزارت آموزش و پرورش، افزایش و اختصاص سریع بودجه اقلیت‌های مذهبی، حل و اصلاح مشکلات حقوقی اقلیت‌های مذهبی را مطرح کردند.

captcha