ضرورت معرفی شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد
کد خبر: 1317971
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
سردار شاهرخی تأکید کرد:

ضرورت معرفی شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان خواستار معرفی شهدای استان که در عملیات آزادسازی سوسنگرد به شهادت نایل آمده‌اند به مردم استان و کشور شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد شاهرخی،  فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در همایش بزرگداشت عملیات آزادسازی سوسنگرد که امروز شنبه، 25 آبان در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آ‌باد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات سوسنگرد، گفت: رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس نقش اثرگذار و تعیین‌کننده‌ای داشتند و در قالب سپاه، بسیج، ارتش، جهاد سازندگی، کمیته، شهربانی و ژاندارمری حضور داشتند.

وی در ادامه به بیانات امام خمینی(ره) در جمع سپاهیان اشاره کرد و افزود: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در این دیدار که در همان اوایل شکل‌گیری سپاه انجام گرفت از سپاه خواست روح معنویت را در خود تقویت کنند تا به تجرد روح برسند.

شاهرخی ادامه داد: سپاه پاسداران در ابتدا با 6 هزار نفر فعالیت خود در کشور را آغاز کرد و با شروع جنگ تحمیلی 30 هزار پاسدار در جنگ مشارکت کردند و جالب این‌جاست که در پایان جنگ مشخص شد سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی 30 هزار پاسدار را تقدیم انقلاب کرده است.

فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان به پاره‌ای اقدامات سپاه در مبارزه با ضد انقلاب، اوج مظلومیت سپاه را در کردستان دانست و تصریح کرد: در اوایل شکل‌گیری سپاه تلاش دشمنان بر این بود چهره‌ای مکروه و ناپسند از سپاهیان به مردم معرفی کنند.

وی گفت: در برهه‌ای از زمان خداوند متعال اجازه فعالیت در دفاع از دین را به ما ارزانی کرد و عده ای توفیق یافتند با شهادت به سعادت ابدی برسند و عده ای نیز آثار دفاع مقدس هنوز بر جسم و روحشان باقی است و ما باید همواره در زنده نگه داشتن یاد و خاطره دوران دفاع مقدس تلاش کنیم.

شاهرخی به نقش رزمندگان لرستانی در عملیات آزادسازی سوسنگرد اشاره و خاطرنشان کرد: استان لرستان در این عملیات شهدایی را تقدیم انقلاب کرده است که بسیاری از آنان با وجودی اینکه جزء شهدای شاخص هستند اما تاحدودی در بین مردم گمنام مانده‌اند و اسمی از آنها نیست که می‌طلبد در جهت معرفی این شهدا به مردم استان و کشور تلاش کنیم.

captcha