نشریه موهن فرانسوی دست از اهانت به مسلمانان برنمی‌دارد!
کد خبر: 1322501
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵

نشریه موهن فرانسوی دست از اهانت به مسلمانان برنمی‌دارد!

گروه بین‌الملل: نشریه موهن شارلی ابدو در آخرین شماره خود در پاسخ به شکایت سازمان‌های اسلامی فرانسه، بار دیگر به مسلمانان اهانت و عنوان کرد: ما دست از خندیدن به کشیش‌ها، خاخام‌ها و ائمه مسلمانان بر نمی‌داریم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«fait-religieux»، نشریه موهن شارلی ابدو در آخرین شماره خود در پاسخ به شکایت سازمان‌های اسلامی فرانسه علیه این نشریه، مطالبی را منتشر و مجددا به مسلمانان اهانت کرد.



 



«استفان شاربونیه» معروف به «شرب»(Charb)، سردبیر و طراح این نشریه فرانسوی، در قالب مقاله‌ای تحت عنوان «شارلی ابدو تژادپرست نیست» ادعای سازمان های اسلامی فرانسه را مبنی بر نژادپرست بودن این نشریه یک «تهمت باورنکردنی» خواند و از این نشریه دفاع کرد.



 



شرب در این مقاله با عنوان «علیه تمامی ادیان، از جمله اسلام» نوشت: چرا این باور احمقانه مثل یک بیماری گسترش می‌یابد؟ به ما افترا می‌بندند که ما اسلام هراس هستیم. این به این خاطر است که ما نمی‌توانیم در برابر ادیان ساکت بمانیم و به آنان انتقاد می‌کنیم.



 



وی با جسارت ادامه داد: ما همچنان به خندیدن و تمسخر کشیش‌ها، خاخام‌ها و امامان مسلمانان ادامه خواهیم داد و به این کار خود افتخار می‌کنیم، هرچند در اقلیت باشیم و این کار برای ما گران تمام شود.



 



سردبیر نشریه موهن در این مقاله همچنین از بدرفتاری‌ها علیه این نشریه و برخورد ناشایست شهروندان با مسئولین و دست اندرکاران این نشریه در جامعه به خاطر نژادپرستانه و افراطی دانستن این نشریه شکایت کرد و ضمن فاشیست خواندن شکایت‌کنندگان علیه این نشریه، تاکید کرد: ما فاشیست‌هایی را که می‌خواهند ما را به دادگاه بکشانند دشمن خود می‌دانیم و دست از مبارزه با آنان بر نمی‌داریم.



 



یادآور می‌شود، اتحادیه دفاع حقوقی مسلمانان، 24 مهر امسال نشریه موهن شارلی ابدو را به تلاش برای ترویج خشونت، نفرت قومی و نژادی و توهین به مقدسات ادیان متهم کرد.



 



اتحادیه دفاع حقوقی مسلمانان با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: تاکنون برای مواردی که توهین به مقدسات اسلامی محسوب می‌شد، گروه‌های اسلامی مختلف به دادگاه مراجعه‌ کرده‌اند، ولی روزنامه‌ها و نشریات با استفاده از خلاء‌های قانونی توانسته‌اند از این اتهامات تبرئه شوند. ولی این‌بار ما قصد داریم که به مقامات ثابت کنیم نشریه شارلی ابدو نه به شخصی خاص بلکه به همه مسلمانان توهین کرده است و باید محاکمه شود.

captcha