مناطق پرخطر شهری تشنه توسعه فرهنگی است
کد خبر: 1334338
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران:

مناطق پرخطر شهری تشنه توسعه فرهنگی است

گروه خبرنگاران افتخاری/ قاسم عزیززاده گرجی: مدیر‌کل کانون پرورش فکری مازندران در جلسه کارشناسان این کانون گفت: مناطق پرخطر شهری، تشنه توسعه فرهنگی هستند و توجه به این مناطق، از ضروریات توسعه فرهنگی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، قاسم عزیززاده گرجی، مدیر‌کل کانون پرورش فکری مازندران در این جلسه با اشاره به بازدیدهای میدانی کارشناسان این کانون از منطقه ترک‌محله ساری گفت: با توجه به شرایط ویژه این منطقه به عنوان منطقه پرخطر، باید از جهات مختلف، مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.
وی توسعه نگاه فرهنگی به این منطقه را یکی از مهمترین ضرورت‌های پاکسازی و توسعه فرهنگی در این نقطه یاد کرد و افزود: وجود صحنه‌های دلخراش و وضعیت فرهنگی نامناسب برای تربیت کودکان و نوجوانان، بسیار اسفناک است.
عزیززاده گرجی اظهار کرد: کانون پرورش فکری خود را در قبال کودکان و نوجوانان این منطقه مسئول می‌داند و تلاش خواهد کرد تا با شناخت فرصت‌های موجود و اقدامی کاملا کارشناسی، فعالیت‌های فرهنگی خود را برای کودکان و نوجوانان این نقطه ویژه اجرا کند.
این مسئول فرهنگی، استمرار فعالیت‌های فرهنگی با نگاه کارشناسی و بلندمدت را از مهمترین موارد توفیق هدف یاد و تأکید کرد: کودکان و نوجوانان این منطقه عاری از هرگونه گناه بوده و اگر مورد توجه قرار گیرند، یقیناً به عنوان سرمایه‌های اجتماعی جامعه، مفید خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه نزدیک به 70 نقطه آسیب‌پذیر در استان وجود دارد، تصریح کرد: فقدان سرمایه‌گذاری اجتماعی و فرهنگی دستگاه‌ها و بی‌توجهی آنان به این مناطق از عمده دلایل انحرافات اجتماعی در این نقاط بوده است.
عزیززداه گرجی با تأکید بر همکاران خود، خواستار تدابیر لازم و برنامه‌ریزی مؤثر در مورد شروع برنامه‌های فرهنگی کانون در منطقه ترک‌محله ساری شد.
همچنین، چندی پیش در همین مورد کارشناسان کانون پرورش فکری مازندران با حضور در این منطقه و مدرسه ابتدایی این نقطه از شهر ساری، از نزدیک با وضعیت فرهنگی و اجتماعی آنان آشنا شدند.
یادآور می‌شود، حضور کانون در جمع این کودکان و نوجوانان و نیز حضور این افراد در برنامه‌های کانون از اولین اقداماتی است که در این جلسه مورد نظر واقع شد.

 

captcha