هلاکت تروریست‌ها در مسیر زائران حسینی/ هشدار نسبت به توزیع کتب دینی حاوی مواد منفجره
کد خبر: 1344116
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱

هلاکت تروریست‌ها در مسیر زائران حسینی/ هشدار نسبت به توزیع کتب دینی حاوی مواد منفجره

گروه بین‌الملل: نیروهای امنیتی بغداد 5 تن از عناصر مسلح را که قصد هدف قراردادن زائران حسینی در آستانه اربعین در جنوب «بغداد» را داشتند، به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از صوت العراق، نیروهای امنیتی عراق دیروز، 26 آذر، 5 تن از عناصر تروریستی را که قصد داشتند زائران حسینی را در منطقه «الزمبرانیه» واقع در جنوب بغداد هدف قرار دهند، به هلاکت رساندند.
فرماندهی عملیات بغداد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی گروه 17 این مرکز توانستند 5 ترویست مسلح را که مشکوک به هدف قراردادن زائران حسینی در منطقه زمبرانیه بودند، به هلاکت برسانند.
هشدار نسبت به اهدای کتاب و کمربند طبی حاوی مواد منفجره به زائران
 العالم نیز گزارش داد: فرماندهی عملیات بغداد به زائران حسینی توصیه کرده است از دریافت کتاب‌های دینی به عنوان هدیه خودداری کنند، زیرا ممکن است این کتاب‌ها بمب‌گذاری شده باشد.
فرماندهی عملیات بغداد به شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین حسینی در خصوص شیوه‌های جدید تروریست‌ها برای بمبگذاری هشدار داد و از آنان خواست از دریافت کتاب به عنوان هدیه خودداری کنند.
سرتیپ سعد معن، سخنگوی عملیات بغداد در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرماندهی عملیات بغداد درباره شیوه‌های گروه‌های تروریستی، از جمله کمربندهای انفجاری به شکل کمربند طبی، بمب‌گذاری دیگ‌های غذا و قوطی‌های کمپوت و کنسرو و همچنین کتاب‌های دینی بمب‌گذاری شده که به عنوان هدیه به زائران تقدیم می‌شود، هشدار داده است 
وی افزود: حمل انواع سلاح از سوی شهروندان و گرفتن غذا و نوشیدنی از افراد ناشناس و حمل انواع کیف‌های بزرگ و استفاده از انواع چوب کاملا ممنوع است.
سخنگوی عملیات بغداد تأکید کرد: تردد انواع موتور سیکلت و وسایل نقلیه از 26 آذر تا پایان مراسم اربعین، همچنین استفاده از آب پاش برای خنک‌کردن زائران، تردد خودروها در مسیر حرکت زائران و استقرار فروشندگان دوره‌گرد در مسیر زائران ممنوع است‌. 
وی از شهروندان عراقی خواست، هنگام برخورد با عناصر مشکوک به دستگاه‌های امنیتی اطلاع دهند و از مسیر‌هایی که دستگاه‌های امنیتی مشخص کرده‌اند، تردد نمایند و هنگام وقوع هر حادثه‌ای آرامش خود را حفظ و با دستگاه‌های امنیتی همکاری کنند.
 
 

captcha