افزایش کارشناسان فنی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای
کد خبر: 1351012
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
صندوقچه خبر/

افزایش کارشناسان فنی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

گروه سیاسی: مأموریت ابوترابی‌‌فرد به کمیسیون عمران، واکنش علی مطهری به یک بیانیه، نشست خبری بیست‌وهفتمین کنفرانس وحدت و افزایش کارشناسان فنی تیم مذاکره‌کننده ایران با 1+5 از جمله رویدادهای مهم امروز بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مهم‌ترین رویدادها و اخباری که امروز، یک‌شنبه، 15 دی‌ماه بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری منتشر شد، به شرح ذیل است:

مأموریت ابوترابی‌‌فرد به کمیسیون عمران

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع زلزله در منطقه بستک اظهار کرد: در این حادثه که نسبتاً حجم بزرگی از بافت مسکونی شهر و بافت دولتی و تأسیسات زیربنایی و مدارس و مساجد مورد آسیب قرار گرفت، 35 نفر مجروح شدند و یکی از اهالی این منطقه دعوت حق را لبیک گفت.

 وی افزود: از مسئولان انتظار داریم با برنامه‌ریزی درست نسبت به بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده اقدام کند؛ همچنین کمیسیون عمرانی مجلس با اعزام هیئتی به بستک بحث ارائه خدمات و بازسازی و نوسازی این شهر را رصد کند.

اعزام هیأت ایرانی برای بررسی مرگ ماجد

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، از سفر هیئتی از ایران برای بررسی مرگ مشکوک ماجد الماجد، تروریست سعودی به بیروت خبر داد و گفت: تیم ایرانی باید به آنجا برود تا با بررسی موضوع ابعاد مختلف آن را روشن کند.

وی افزود: هنوز تیمی از مجلس به آن کشور سفر نکرده و این سفر بستگی به جمع‌بندی‌های آینده دارد.

مجرمانه بودن نطق مطهری رسیدگی شود

محمدرضا تابش، منتخب مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی طی تذکر قانون اساسی در صحن علنی، با اشاره به قضایایی که پس از نطق علی مطهری به وجود آمد و همچنین اعلام جرم دادستانی تهران علیه وی گفت: از هیئت رئیسه مجلس تقاضا دارم که در این رابطه اجازه ندهد تا اختیارات و اقتدار مجلس زیر سؤال برود.

وی افزود: توقع ما از هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای حفظ شأن مجلس قسم یاد کرده‌اند این است که در این باره از نمایندگان و شأن آنها دفاع کند.

محمدرضا باهنر در پاسخ به تذکر منتخب مردم اردکان گفت: این موضوع در هیئت نظارت بر نمایندگان بررسی می‌شود.

تشکیل ستاد هوانوردی در معاونت علمی رئیس‌جمهور

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ستاد هوانوردی در این معاونت ایجاد کرده‌ایم، گفت: این ستاد می‌تواند تا چهار سال دیگر ما را در بحث هوانوردی بسیار توانمند کند.

برگزاری کنفرانس وحدت با حضور متفکران 50 کشور در تهران

بیست‌و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور متفکرانی از 50 کشور، 27 الی 29 دی‌ماه از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار می‌شود. این ‌کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع «قرآن کریم و نقش آن در وحدت امت اسلامی» در تهران برپا می‌شود که در آن اعضای مجمع عمومی مجمع تقریب و جمعی از متفکران و اندیشمندان از 50 کشور جهان‌ از جمله‌ مالزی،‌ روسیه، یونان،‌ عراق،‌ لبنان،‌ عربستان،‌ تایلند، الجزایر، انگلستان، آمریکا، استرالیا، اوگاندا، تونس، هلند، قطر، یمن، مصر و دیگر کشورها حضور دارند.

نشست خبری بیست‌وهفتمین کنفرانس وحدت سه‌شنبه برگزار می‌شود

نشست خبری آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در آستانه برگزاری بیست‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی برگزار می‌شود. در این نشست، آیت‌الله اراکی به تشریح اهداف، برنامه‌ها و جزئیات کنفرانس بین‌المللی وحدت خواهد پرداخت.

افزایش کارشناسان فنی تیم مذاکره‌کننده ایران با 1+5

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی از تقویت و افزایش کارشناسان فنی در تیم مذاکره‌کننده خبر داد و گفت: با اجازه رئیس‌جمهور تعداد کسانی که در گروه مذاکره‌کننده در سطح کارشناسی هستند از سوی سازمان انرژی اتمی افزایش یافته است. از آنجایی که از حالا به بعد وارد مسائل جزیی و تخصصی از جمله چرخه سوخت و راکتور آب سنگین می‌شویم. از این رو نیاز به تخصص‌های مختلف است که اگر مسائلی در موضوع اجرا مطرح شد بتوان روش های مختلف را با مشورت‌های لازم ارائه کرد.

هرمزگان یا خوزستان؛ اولین مقصد سفر استانی روحانی

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در مورد سفرهای استانی دولت یازدهم در قالب طرح «پایش و پویش» گفت: سفر وزرا و معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شده است و در دو - سه هفته آینده نیز رئیس‌جمهور نخستین سفر استانی را به یکی از دو استان هرمزگان یا خوزستان انجام خواهد داد.

واکنش مطهری به یک بیانیه

علی مطهری، منتخب مردم تهران در واکنش به بیانیه دادستان تهران توضیحاتی ارائه کرد که در بخشی از آن آمده است: رسانه‌ای کردن اعلام جرم علیه اینجانب توسط قوه قضائیه قبل از اعلام به خود این بنده و پیش از اثبات جرم، علاوه بر این که یک عمل مجرمانه است، نشان می‌دهد که این قوه دنبال تبلیغات و ایجاد رعب برای سایر منتقدان است و الا مسیر قانونی را از طریق هیئت رئیسه مجلس طی می‌کرد.

captcha