مسئولیم حماسه کم نظیر شهدا را زینب‌وار به نسل جوان منتقل کنیم
کد خبر: 1353437
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
حجت‌الاسلام علم‌الهدی:

مسئولیم حماسه کم نظیر شهدا را زینب‌وار به نسل جوان منتقل کنیم

گروه جهاد و حماسه: عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به وجود الگوهایی کم‌نظیر در شهدای دفاع مقدس گفت: امروز همه ما مسئولیت داریم، زینب‌وار وارد میدان شویم و آن حماسه‌ها را به نسل جوان امروز منتقل کنیم.


حجت‌الاسلام سیدحمید علم‌الهدی، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران و برادر شهید سید حسین علم‌الهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با خصوصیات جوان نسل امروز با جوان اوایل انقلاب و دفاع‌مقدس گفت: جوان خصوصیاتی دارد که در همه نسل ها وجود دارد، اشتیاق به معنویت، شاداب بودن، کنجکاوی، عدالت دوست بودن، از جمله محورهایی است که در همه جوانان وجود دارد. جوانان و دانشجویانی که در دوران ابتدای انقلاب و زمان رژیم شاه بودند، موقعیت‌هایی را برای خودشان ایجاد کردند تا بتوانند تکلیف خودشان را انجام دهند.



وی در ادامه افزود: جوانان آن روز در مبارزه با رژیم شاه، بسیار فعال و شجاعانه عمل کردند، که از خصوصیات جوانی است و در یک امتحان سخت قرار گرفتند، به نام دفاع مقدس، که به خوبی وظیفه شان را انجام دادند، امروز هم نوبت این نسل است که آنها هم باید خودشان راه و چاه را تشخیص دهند، استکبار را بشناسند، حق را بشناسند و ببینند خودشان چگونه می توانند به عنوان یک انسان انتخاب‌گر بهترین سرنوشت را انتخاب کنند، به هر حال این مسئولیت به عهده همه‌ نسل‌ها هست، از جمله نسل امروز که باید آن را تشخیص دهد و به آن عمل کند.



رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به این‌که هنرمندی جوان این است، راه خودش را تشخیص دهد، گفت: جوانان امروز در انتخاب مسیر خودشان مسئولند، گاهی برخی مایلند تقصیر را به گردن دیگران بیاندازند، به هیچ وجه این گونه نیست، هرکس خودش مسئول است، فرض کنید نسل‌های قبل کارشان درست بوده یا در مواردی اشتباه بوده، اینها باید تصحیح کنند و بهترین راه را انتخاب کنند.



وی گفت: شهید علم‌الهدی چنین حالتی داشت، 19 سال از عمرش را در زمان شاه بود، اما هیچ رنگی از رژیم شاه نگرفت، بلکه بلعکس رنگ خودش را به جامعه القا کرد، جوانان امروز هم باید موقعیت خودشان را درک کنند.



حجت‌الاسلام علم‌الهدی در ادامه افزد: در زمان جنگ، ما در مقابل رژیم شاه و صدام در حال جهاد‌اصغر بودیم، کار در جهاد اصغر به جهاتی آسان‌تر است، ولی امروز در جهاد‌اکبر هستیم، در جهاد‌اکبر شیطان سعی می‌کند، با فریب و اغوا و زبیا نشان دادن مادیات، فرد را سرباز خوش قرار دهد، که البته این پیچیده‌تر است.



وی گفت: جوانان امروز با تمسک به قرآن و الگو قرار دادن شهیدانی همچون علم‌الهدی، همت، چمران و دیگر شهدا می‌توانند مسیر خود را پیدا کنند.



وی با اشاره به ضعف موجود در تبیین الگو برای نسل جوان افزود: ما به لحاظ هنری نتوانستیم یک صدم آن زیبایی روحی شهدا را نشان دهیم، که این کاملا مشهود است، ولی در این مورد هم افراد خودشان مسئولند، راه را تشخیص دهند.



وی در ادامه گفت: نویسندگان و هنرمندان باید این رسالت را به عهده بگیرند و این الگوها را معرفی کنند. اگر ما بتوانیم چهره یک فرد را که هم فرهنگی و هم سیاسی است، هم مسائل را دقیق تشخیص می‌دهد به صورت یک رمان، کتاب، فیلم و خاطره معرفی کنیم مسلم است که ارتباط خوبی با نسل امروز برقرار می‌کند.



وی با اشاره به تهاجم فرهنگی صورت گرفته توسط غرب افزود: الان متأسفانه کتاب‌هایی وجود دارد که جوانان را کاملا از مسیر منحرف می‌کند، این‌ها ابزاری است که اگر در دست هر کس باشد از آن به نفع خودش استفاده می‌کند.



حجت‌الاسلام علم‌الهدی در پایان سخنان خود گفت: بین شهدا، انسان‌‌‌هایی داشتیم که در تاریخ همه ملت‌ها افراد کم‌نظیری بودند، ولی متأسفانه نتوانستیم خصوصیات و زندگیشان را بیان کنیم و نسل جوان را از آن آگاه سازیم و امروز همه ما مسئولیت داریم، زینب‌وار وارد میدان شویم و آن حماسه ها را به  نسل امروز منتقل کنیم.

captcha