آمادگی حوزه هنری برای همکاری جهت طراحی معابر براساس متغیرهای هنر اسلامی
کد خبر: 1359084
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
گودرزی دیباج اعلام کرد؛

آمادگی حوزه هنری برای همکاری جهت طراحی معابر براساس متغیرهای هنر اسلامی

گروه هنر: گودرزی دیباج گفت: آمادگی داریم معابر و میادین تهران را با استانداردها و متغیرهای فاخر هنر اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری اجرا کنیم و در قالب یک طرح جامع، تهران و حومه را تحت پوشش قرار داده و امیدواریم مسئولان شهرداری زمیه لازم برای این همکاری را فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مرتضی گودرزی دیباج مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری گفت: مقام معظم رهبری به کرات در نشست‌ها و سخنرانی‌های شان مواردی را اعلام کردند و انتظار بر این بود و هست که پیش از اینکه ایشان مجددا فرمایش کنند دستورات شان اجرا شود و ما شاهد گزارشی نسبت به پیشرفت دستورات ایشان باشیم؛ نه اینکه مقام معظم رهبری دستورات و انتظاراتی را که قبلا داشتند را به صورت مجدد مطالبه کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مورد تصویر شهری و به ویژه معماری و زیباسازی شهری قبلا فرمایشاتی داشتند که بسیار منطقی بوده است و قطعا انتظار می‌رود که دستورات ایشان به سرعت عملیاتی شود؛ به خصوص در مورد تصویر شهری یعنی شهری اسلامی و شهری که تجلی باورهای دینی را مردم در آن ببینند.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری افزود: در خصوص تصویر شهری ارزش‌ها و هنجارها باید در آنجا تبدیل به فیزیک شود تا مردم تحت تاثیر فیزیک و منظر شهری در رفتار و فرهنگ شان باور ایجاد شود.

وی تصریح کرد: این تغییرات را باید در فضای شهری می‌دیدیم که متاسفانه تا به حال انجام نشده است و حتی در برخی موارد بسیار دور شدیم به خصوص در بخش معماری، تهران اگر نگوییم که تبدیل به فاجعه شده است اما کمتر از فاجعه هم نیست.

گودرزی دیباج اظهار کرد: چه در بخش منظره و زیباسازی شهری که به نمای ساختمان‌ها و اساسا به معماری ما برمی‌گردد و چه در بخشی که به آثار هنری مصور به طور خاص در میادین و معابر عمومی در شهرها مربوط می‌شود خبرهای خوبی از تغییرات نیست.

وی با بیان اینکه ما قبلا هم به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده بودیم  گفت: مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری سابقه‌ای به اندازه قدمت انقلاب سی و پنج ساله اسلامی دارد. این مرکز دارای کارگاه‌های مجهز و هنرمندان مسلط و با سابقه است که بر روی تولید آثار هنری کشور تمرکز دارد. لذا این مرکز اعلام آمادگی کرده است و باز هم اعلام آمادگی برای همکاری با این سازمان می‌کند.

وی اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری متاسفانه تا به این لحظه همکاری قابل انتظاری صورت نگرفته است. به عنوان نمونه طرح میدان انقلاب توسط مرکز ما ارائه شده است که در مدیریت «کامیاب» انتظار داریم به انجام برسد.

این مقام مسئول در پایان گفت: آمادگی داریم که معابر و میادین تهران را با استانداردها و متغیرهای فاخر هنر اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری اجرا کنیم و در قالب یک طرح جامع، تهران و حومه را تحت پوشش قرار دهیم. امیدواریم مسئولین شهرداری زمینه این طرح را فراهم کنند.

 

captcha