آیسسکو مجازات عاملان انفجار در موزه هنرهای اسلامی مصر را خواستار شد
کد خبر: 1365833
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸

آیسسکو مجازات عاملان انفجار در موزه هنرهای اسلامی مصر را خواستار شد

گروه بین‌الملل: سازمان آیسسکو با صدور بیانیه‌ای مجازات عاملان انفجارهای تروریستی دیروز(چهارم بهمن) در موزه هنرهای اسلامی مصر را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «البوابة نیوز»، سازمان آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی (آیسسکو) انفجارهای تروریستی دیروز در اطراف موره هنر اسلامی قاهره را که طی آن چندین تن کشته و مجروح شدند و به تعدادی از نسخه‌های اسلامی نادر این موزه صدماتی وارد آمد، به شدت محکوم کرد.
آیسسکو در این بیانیه تأکید کرد: این اقدام جنایتکارانه که به از بین‌رفتن ثروت علمی و فرهنگی گرانبهایی از نسخ خطی و کتب تاریخی منجر شد، باید محکوم شود و عاملان این جنایت باید با اشد مجازات، محاکمه شوند.
الازهر نیز با محکومیت انفجارهای تروریستی قاهره اعلام کرد: حمله به مقر پلیس قاهره اقدامی جنایتکارانه و ضد دینی بود و اسلام از چنین اقداماتی مبرا است.
اسامه عبد، رئیس دانشگاه الازهر نیز با محکومیت این انفجارها تأکید کرد: دین اسلام از چنین اقداماتی مبرا است و عاملان این جنایت در اسلام جای ندارند.
یادآور می‌شود، در پی انفجار دیروز در مقر پلیس قاهره که منجر به کشته‌شدن دست کم 3 نفر و زخمی شدن 47 نفر شد، ساختمان موزه هنرهای اسلامی مصر که در فاصله کمی از مقر پلیس قرار داشت، به شدت آسیب دید.
در پی آسیب‌هایی که به ساختمان موزه وارد شد و شکسته‌شدن لوله‌کشی داخلی ساختمان تعدادی از نسخه‌های خطی موجود در ساختمان موزه از بین رفت.

captcha