موزه هنرهای اسلامی مصر در انفجار امروز قاهره آسیب دید / الازهر محکوم کرد
کد خبر: 1364596
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷

موزه هنرهای اسلامی مصر در انفجار امروز قاهره آسیب دید / الازهر محکوم کرد

گروه بین‌الملل: در پی انفجار امروز(4 بهمن‌ماه) در برابر مقر پلیس قاهره، ساختمان موزه هنرهای اسلامی مصر که در فاصله کمی از محل انفجار قرار داشت، به شدت آسیب دید.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الیوم السابع»، در پی انفجار امروز مقر پلیس قاهره که منجر به کشته‌شدن دست کم 3 نفر و زخمی شدن 47 نفر شده است، ساختمان موزه هنرهای اسلامی مصر که در فاصله کمی از مقر پلیس قرارداشت، به شدت آسیب دیده است.



در پی آسیب‌هایی که به ساختمان موزه وارد شده و شکسته‌شدن لوله‌کشی داخلی ساختمان تعدادی از نسخه‌های خطی موجود در ساختمان موزه نابود شده است.



از سوی دیگر وزیر آثار باستانی مصر در پی این حادثه برای بررسی میزان خسارت‌های وارد شده از ساختمان موزه هنرهای اسلامی بازدید کرد.



شدت انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در مقابل ساختمان پلیس، منجر به تخریب کامل آن و ایجاد گودالی به عمق 6 متر و همچنین آسیب‌دیدن کلی وجزئی ساختمان‌های اطراف شد.



منابع مصری همچنین، گزارش کردند که در دومین انفجار در نزدیکی یک ایستگاه مترو در قاهره دست کم یک نفر کشته و 15 نفر مجروح شدند.



انفجار دوم قاهره ساعاتی پس از انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده توسط یک عامل انتحاری در مقابل مقر پلیس در مرکز پایتخت مصر روی داد.



شیخ الازهر انفجار امروز قاهره را محکوم کرد



از سوی دیگر، احمد الطیب، شیخ الازهر نیز ضمن محکوم کردن انفجار امروز در مقابل مقر پلیس قاهره و تسلیت به خانواد‌ه‌های شهدای این اقدام تروریستی، اعلام کرد: عاملان این جنایات تروریستی در پی ایجاد هرج و مرج در جامعه مصر هستند.



انفجارهای امروز قاهره همچنین، با واکنش شدید سیاستمداران و جریان‌های مردمی مصر مواجه شد و در همین راستا، «حمدین صباحی» در صفحه شخصی خود در «تویتر» نوشت که انفجار تروریستی در مقر پلیس قاهره، عزم مصر را برای مبارزه جدی با تروریست قوی‌تر خواهد کرد.



جنبش «تمرد» نیز ضمن محکومیت این انفجار تروریستی اعلام کرد: این اقدام بزدلانه منجر به عقب‌نشینی ما در مبارزه با تروریست نخواهد شد.

captcha