یادواره ملی سردار شهید حسن غازی در اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 1365910
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
همزمان با دهه مبارک فجر؛

یادواره ملی سردار شهید حسن غازی در اصفهان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: یادواره ملی سردار شهید حسن غازی شهید شاخص قشر ورزشکار کشور در سال 92 و 1086 شهید ورزشکار استان اصفهان دهم بهمن همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سالن کوثر شهدای ارتش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از اصفهان، یادواره ملی سردار شهید حسن غازی شهید شاخص قشر ورزشکار کشور در سال 92 و 1086 شهید ورزشکار استان اصفهان دهم بهمن همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سالن کوثر شهدای ارتش برگزار می‌شود.

سردار شهید حسن غازی؛ فرمانده گروه توپخانه ۶۱ محرم، فرمانده گروه توپخانه ۱۵ خرداد در سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی در شهر شهیدپرور اصفهان متولد شد و در سن ۱۶ سالگی بعنوان کاپیتان تیم فوتبال جوانان سپاهان بسیار خوش درخشید و در مسابقات قهرمانی کشور هم در منتخب اصفهان بعنوان ورزشکاری متدین، خوش فکر، خوش اخلاق، مستعد و با خلوص مطرح گردید که با شرایط فنی و تکنیکی بالائی که داشت در مسابقات قهرمانی آسیا به تیم ملی جوانان کشور دعوت شد.

وی با دوستان همرزمش برای اعتلای روح و جسمشان ورزش می‌کردند و در میادین ورزشی که دوستاران زیادی پیدا کرده بودند به صورت مخفیانه جلسه می‌گذاشتند تا بر علیه رژیم طاغوتی مبارزه کنند.

شهید غازی بسیار سعی داشت روح فرهنگ اسلامی را در جامعه ورزشی حاکم کند، او با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع تحرکات ضد انقلاب در غرب کشور پس از طی یک دوره امداد پزشکی در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان بی‌درنگ برای ستیز با گروههای منحرف ضد انقلاب و التیام زخم‌های رزمندگان اسلام و مردم ستمدیده و محروم کردستان عزم آن دیار نموده و تمام تلاش خویش را در راه کمک به آنان در طبق اخلاص می‌گذارد.

با شروع جنگ تحمیلی شهید غازی عزم نبرد با متجاوزان بعثی را نمود و از منازل پست مادی به بامهای معنویت میدان جهاد هجرت نمود و خود را در صف کاروانیانی قرار داد که چهره‌های نورانی آنان در هر گوشه به چشم می‌خورد.

او در ابتدا مسئولیت یکی از آتشبارهای توپخانه را عهده دار شد؛ لذا لیاقت و کاردانی ایشان باعث شد تا بعنوان فرمانده گردان توپخانه خدمات شایانی را به جنگ بنماید.

غازی که از ابتدای جنگ با مسئولیتهای مختلف وارد عرصه‌های نبرد شده بود در بسیاری از عملیات‌ها در غرب و جنوب شرکت داشت و بی‌مهابا به دشمن می‌تاخت و هرگز ضعف و ناتوانی از خود نشان نمی‌داد، لذا فرماندهی کل سپاه مسئولیت اولین گروه توپخانه را به ایشان واگذار نمود و بعد از مدتی یگانهای مستقل توپخانه در سپاه با همفکری ایشان به وجود آمدند.

سرانجام در عملیات خیبر که برای شلیک موشک بهمراه سردار شهید حسن تهرانی‌مقدم، سردار سید حبیب‌الله اعتصامی و سردار محمد آقایی به خط مقدم طلائیه رفته بودند، در محاصره دشمن بعثی قرار می‌گیرند وشهید غازی و سردار اعتصامی همپای بسیجیان عاشق ساعت‌ها جنگیدند و حسن غازی هدف تیر مستقیم تانک دشمن قرار گرفته و به سوی لقاء الله شتافت.

captcha