پیکر جانباز شهید «سیدعلی‌اکبر عدل» تشییع شد
کد خبر: 1366507
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
با حضور معاون رئیس‌جمهور؛

پیکر جانباز شهید «سیدعلی‌اکبر عدل» تشییع شد

گروه جهاد و حماسه: مراسم تشییع پیکر جانباز شهید «سیدعلی‌اکبر عدل» طی امروز، 6 بهمن با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تشییع پیکر جانباز شهید «سیدعلی‌اکبر عدل» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام گواهی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت محمد‌ رسول‌الله(ص) تهران بزرگ و جمعی از همرزمان، جانبازان و مردم قدرشناس تهران از مقابل حسینیه حضرت زهرا(س) برگزار شد.

حجت‌الاسلام گواهی در ابتدای این مراسم گفت: شهید عدل از 16 سالگی به جبهه رفت و در 19 سالگی از ناحیه نخاع مجروح شد و بیش از 28 سال به دلیل عارضه قطع نخاع روی تخت خوابید. درست است که این شهید بزرگوار بهره‌ای از زیبایی‌های ظاهری دنیا و لذات آن نبرد، اما شهید شد و این خود بزرگترین لذت دنیوی و اخروی است.

وی افزود: همه جانبازان ما با خدا معامله کرده‌اند و اجر معنوی آنها نزد خدا محفوظ است. شهید عدل فرزندی نداشت و پدر و مادر وی نیز از دنیا رفته‌اند و ۲۹ سال، کسی غیر از حضرت زهرا(س) خریدار آه و ناله او نبوده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به یاوه‌گویی‌های آمریکا افزود: کشوری که بعد از سی سال مراسم تشییع شهدا برگزار می‌کند، ترس از جنگ و مبارزه با استکبار ندارد. انقلاب ما به برکت خون این شهدا و حضور جوان‌ها بیمه شده است.
وی در پایان گفت: آمریکایی‌ها مضحکانه به ما صداقت می‌آموزند و سخنان رئیس جمهور ما را آن گونه که خود می‌خواهند تفسیر می‌کنند و ملت ایران به فضل خدا با روحیهٔ شهادت‌طلبی و ایثارگری خود از استکبار هراسی ندارد و این آمریکاست که از رویارویی با ملت ایران در هراس است.

پس از سخنان حجت‌الاسلام گواهی، بر پیکر شهید عدل نماز خوانده شد و پیکر این شهید توسط دوستان، همرزمان و خانواده وی تشییع شد و برای خاکسپاری، به قطعه 50 بهشت زهرا(س) منتقل شد.

زندگی‌نامه شهید سیدعلی‌اکبر عدل

شهید عدل متولد تهران و بزرگ شده محله نظام‌آباد بود. در سن 16 سالگی به جبهه رفت. از بسیجیان گردان تخریب لشکر 27 حضرت رسول‌(ص) بود و در عملیات‌های آزادسازی خرمشهر، کامیاران، بوکان، والفجر 4 و خیبر حضور داشت.

شهید عدل در روزهای پایانی سال 63 که تنها 19 سال داشت، در عملیات پیروزمندانه خیبر و در پاتک دشمن بعثی با اصابت گلوله مستقیم دشمن از ناحیه نخاع مجروح شد.

عدل درباره حادثه مجروحیتش می‌گفت: «در حین اینکه من دست تنها به عراقی‌ها تیراندازی می‌کردم، یک تیر از تیربار گرینوف به دستم خورد، اهمیت ندادم. یک تیر دیگر خورد نزدیک ترقوه‌ام، بعد هم تیر آخر به نخاعم خورد. از پهلو رفت داخل بدنم، دنده‌ام شکست و وارد نخاعم شد. بعد از آن هم بیهوش شدم. این ماجرا 23 اسفند 1363 در منطقه‌ای نزدیک به العماره - بصره، جزیره مجنون و هورالهویزه اتفاق افتاد.»

این جانباز 70 درصد که سابقه 37 ماه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را داشت، پس از این مجروحیت دست از انقلاب و ولایت بر نداشت و در بسیج مسجد حسینی پایگاه شهید مطلب‌نژاد فعال بود.

حسین اربابی، یکی از فعالان مسجد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره شخصیت این شهید گفت: وی شخصی ولایت‌مدار بود و به جوانان علاقه زیادی داشت. اگر برای کسی در محل و در بین جوانان مشکلی پیش می‌آمد، در حد توان سعی می‌کرد تا مشکل آن را برطرف کند. 

یادآور می‌شود، مجلس ختم این شهید روز سه‌شنبه، 8 بهمن از ساعت 14:30 ـ 16:30 در محل حسینیه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) برگزار خواهد شد.

captcha