ممنوعیت حجاب زنان فوتبالیست لغو شد
کد خبر: 1381308
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
با تصمیم ایفاب؛

ممنوعیت حجاب زنان فوتبالیست لغو شد

گروه بین‌الملل: هیئت بین‌المللی فوتبال (ایفاب IFAB) در جدیدترین حکم خود اجازه داد که از امروز(دهم اسفند) زنان فوتبالیست با حجاب در مسابقات و محافل ورزشی بین‌المللی حاضر شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الریاض نت»، این هیئت که قوانین فوتبال را در جهان تدوین می‌کند، پس از اجرای آزمایشی 20 ماهه قانون حضور زنان فوتبالیست با پوشش اسلامی در محافل ورزشی، از امروز رسما اجازه خواهد داد که بانوان فوتبالیست با حجاب در صحنه‌های ورزشی حاضر شوند.
ایفاب به هیچ دلیلی برای ممانعت از پوشش حجاب بانوان در مسابقات فوتبال دست نیافته است و قانون جدید به شرطی که پوشش سر و گردن بانوان فوتبالیست به پیراهن متصل نباشد و خطری برای خود بازیکن یا بازیکن تیم رقیب نداشته باشد، قابل اجرا است.
مسئولان فدراسیون فوتبال تا سال 2012 پوشش حجاب زنان فوتبالیست را به دلیل امکان مصدومیت آنان در سر و گردن ممنوع اعلام کرده بودند، اما ایفاب این ممنوعیت را به درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا و به دنبال  تجربه دو ساله پوشش حجاب، لغو کرد.
این هیئت اعلام کرد: در صورتی که دستورالعمل‌های مربوط به قانون جدید توسط زنان فوتبالیست رعایت شود، دلیلی برای منع پوشش حجاب وجود نخواهد داشت.
جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که بیش از دیگر کشورها، خواهان حجاب زنان فوتبالیست بود و در پی حذف تیم ملی فوتبال بانوان از رقابت‌های مقدماتی المپیک 2012 لندن به دلیل رعایت پوشش اسلامی، کشورمان از فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) شکایت کرد.
پس از آنکه مسئولان بحرینی برگزاری رقابت‌های مقدماتی بازی‌های المپیک 2012 لندن از برگزاری مسابقه میان تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران با اردن در «امان»، به دلیل پوشش اسلامی تیم ایران جلوگیری کردند، دختران فوتبالیست ایرانی، پس از خواندن سرود جمهوری اسلامی ایران، در ورزشگاه پایتخت اردن دور افتخار زدند و بر «الله» و پرچم ایران سجده کردند.
این مسئله زمانی روی داد که ورزشکاران ایرانی برای انجام مسابقه با تیم اردن وارد زمین شده بودند. این رویداد در شمار زیادی از رسانه‌های غربی بازتاب داشت.

captcha