امیر هوشنگ آقامیری، مسئول انتشارات زرین، در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، از ارائه مصحف زرین در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: آثار قرآنی را از منظر زیبایی و روانشناسی رنگها مورد بررسی قرار دادم و درصدد برآمدم اثری نفیس و زیبا از قرآن کریم ارائه کنم.
وی افزود: با توجه به اینکه صورت ظاهری قرآن کریم میتواند راهی برای جذب افراد به سوی قرآن باشد تا با مطالعه مبانی وحیانی آن پی به عظمت قرآن ببرند، مصحف زرین را در چهار رنگ طراحی و به چاپ رساندم.
آقامیری با اظهار اینکه آیات قرآن به خودی خود بیانگر زیبایی باطنی این مصحف شریف هستند، ادامه داد: در همین راستا سعی کردم تا این قرآن از نظر قطع نیز با دیگر قرآنهایی که به چاپ رسیدهاند، متفاوت باشد تا همین موضوع نیز بر جذابیت قرآن بیفزاید.
وی با اشاره به اینکه هدف، جذب جوانان و نوجوانان بود، اظهار کرد: خوشبختانه این اقدام در جذب همه گروههای سنی موفق بود. این قرآن در قطع حمایلی به چاپ رسیده است تا به راحتی در دست جا بگیرد و قابل حمل باشد.
آقامیری استفاده از خط استاد احمد نیریزی را به صورت درشتخط از ویژگیهای این اثر برشمرد و گفت: جعبههایی که برای این قرآن در نظر گرفتیم، از صنایع دستی تهیه شده است تا برای هدیه مناسب باشد. در همین راستا مدیران صنایع و شرکتها را با خود همراه کردیم تا فرهنگ هدیه دادن قرآن را ترویج کنیم.
مسئول انتشارات زرین ادامه داد: علاوه بر ثبت نماد انتشارات، آرم و لوگوی صندوق توسعه ملی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دیگر نهادهای همکار را در جعبه این مصحف نمایش دادیم.
وی با تأکید بر اینکه این مصحف بر روی کاغذ گلاسه 135 گرمی به چاپ رسیده است، گفت: این مصحف ماندگاری بالایی دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است. نامگذاری مصحف زرین نیز بر این اساس بوده که رنگ طلا، رنگ غالب به کار رفته در این کتاب آسمانی است.