همایش «زندگی و اندیشه امام خمینی(ره)» در قرقیزستان برگزار می‌شود
کد خبر: 1410519
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره):

همایش «زندگی و اندیشه امام خمینی(ره)» در قرقیزستان برگزار می‌شود

شعب خارجی: همایش «تأثیر زندگی و اندیشه امام خمینی(ه) بر تحولات جهان معاصر» روز چهارشنبه، 14 خرداد، همزمان با بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ایشان، در محل وزارت امور خارجه قرقیزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آسیای مرکزی، این همایش  با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران، آکادمی  وزارت امور خارجه قرقیزستان، کمیسیون ملی زبان دولتی وابسته به ریاست جمهوری این کشور و شبکه تلویزیونی «اکوماناس» در محل سالن همایش‌های آکادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه  قرقیزستان برگزار می‌شود.

در این همایش، محققان برجسته ایران‌شناس، سیاست‌شناسان و فعالان اجتماعی، دینی و سیاسی جمهوری قرقیزستان به واکاوی و بررسی  دلالت‌های تربیتی در اندیشه امام خمینی(ره)، ماهیت رهبری امام(ره)، امام خمینی(ره) در ذهن و زبان مردم قرقیزستان خواهند پرداخت.

رابطه اخلاق و سیاست در اندیشه امام(ره)، احیای ارزش‌های دینی، اخلاق و خانواده در اندیشه امام(ره)، آثار و تألیفات امام، جهان و انقلاب امام خمینی(ره)، بررسی ابعاد عرفانی و سیاسی نامه امام(ره) به گورباچف، جایگاه مردم در اندیشه امام خمینی(ره)، بررسی تطبیقی انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب‌های بزرگ جهان به عنوان میراث امام(ره) و نقش نهضت امام خمینی(ره) در اعتلای مجدد تمدن اسلامی از دیگر موضوعاتی است که در این همایش بررسی خواهد شد.

captcha