افتتاح اولین مرکز پژوهش اسلامی در قرقیزستان
کد خبر: 1415320
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶

افتتاح اولین مرکز پژوهش اسلامی در قرقیزستان

گروه بین‌الملل: اولین مرکز پژوهش اسلامی قرقیزستان به منظور ترویج ارزش‌های اعتدال‌گرایانه اسلام و مقابله با افراط‌گرایی در این کشور، افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Central Asia Online»، «محمدبک میرزابایف» مدیر مؤسسه پژوهش علمی برای مطالعه اسلام درباره این موسسه گفت: ما با به‌کارگیری روش‌های علمی به مطالعه مسائل اسلامی در قرقیزستان و نیز بررسی روی‌آوردن گروه‌های خاص به تندروی، ترویج عقاید دینی بیگانه و تغییر ارزش‌های معنوی سنتی که از مشکلات پیش‌روی جامعه ما است، می‌پردازیم.

این مرکز که در شهر بیشکک، پایتخت قرقیزستان، افتتاح شده، به آموزش آکادمیک اسلام اختصاص خواهد داشت و به گفته مسئولان آن، تلاش دارد تا گامی مؤثر در جهت معرفی سیمای حقیقی اسلام در این کشور بردارد.

این مؤسسه پژوهشی علاوه بر مقابله با تصورات نادرست در مورد اسلام با افراط‌گرایی در این کشور نیز مبارزه خواهد کرد. در قرقیزستان 10 دانشگاه اسلامی نیز وجود دارند که به جز یکی از آن‌ها که توسط مسلمانان قرقیزی اداره می‌شود، گردانندگان بقیه این دانشگاه‌ها، کشورهای اسلامی حوزه خلیج فارس هستند.

دانشگاه‌های اسلامی قرقیزستان به عنوان مؤسسه پژوهشی ثبت نشده‌اند و تنها به برگزاری دوره‌های اسلامی می‌پردازند. مسلمانان 75 درصد جمعیت 5 میلیون نفری قرقیزستان را تشکیل می‌دهند.

captcha