نوع ادای واژه «سلام» از عوامل مهم در ایجاد یا تخریب رابطه میان افراد
کد خبر: 1427688
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
اقبالی‌نسب تصریح کرد:

نوع ادای واژه «سلام» از عوامل مهم در ایجاد یا تخریب رابطه میان افراد

گروه جامعه: یک کارشناس قرآنی و مشاور خانواده واژه سلام به عنوان یکی از اسماء الهی که چندین مرتبه در آیات قرآن ذکر شده است را از عوامل مهمی دانست که نوع ادای آن در ایجاد یا تخریب رابطه میان افراد اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین سمینار مهندسی تغییر و تحول در زندگی با هدف بیان تعریف جامعی از تغییر و زمینه‌های ایجاد تحول در زندگی طی 17 تیرماه، با حضور حسین اقبالی‌نسب، کارشناس قرآنی و مشاور خانواده از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

در این سمینار که به همت اداره آموزش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با همکاری جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اقبالی‌نسب پس از تبیین واژه تغییر و ساختارهای اولیه شکل‌گیری آن در زندگی، به بیان یکی از لطایف و ظرایف قرآنی پرداخت و گفت: واژه سلام به عنوان یکی از اسماء الهی چندین مرتبه در آیات قرآن ذکر شده و از عوامل مهم در ایجاد یا تخریب رابطه میان افراد است.

وی ادامه داد: نحوه گفتن واژه سلام و کلامی که بعد از سلام گفته می‌شود، اگر به دور از حس سرزنش، تمسخر و دیگر غرض‌های تخریب‌کننده بوده و در عوض هدفی جز ایجاد ارتباط سالم و صمیمانه را دنبال نکند، زمینه‌ساز ایجاد سلامتی و روابط عاطفی مثبت و سازنده در زندگی است.   

اقبالی‌نسب به بیان ابعاد چهارگانه شخصیت از دیدگاه امیرمؤمنان علی(ع) در قالب نفس نباتی، نفس حیوانی، نفس انسانی و نفس الهی پرداخت و گفت: با این تقسیم‌بندی حضرت علی(ع)، تغییر یعنی با تلاش و توکل از مرحله نباتی و حیوانی بگذریم و به نفس انسانی و در نهایت نفس الهی که غایت اصلی خلقت انسان است، دست یابیم.

captcha