همراهی ملت ایران را ارج می‌نهیم/ مقاومت؛ الگوی مثال‌زدنی برای مقابله با اسرائیل
کد خبر: 1439003
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
خالد قدومی:

همراهی ملت ایران را ارج می‌نهیم/ مقاومت؛ الگوی مثال‌زدنی برای مقابله با اسرائیل

گروه سیاسی: نماینده حماس در ایران با اشاره به حمایت ملت ایران از مردم فلسطین گفت: شما با حضور خود به ما پیغام می‌دهید که ما تنها نیستیم و ما این همراهی شما را ارج می‌نهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، خالد قدومی، نماینده حماس در جمهوری اسلامی ایران شب گذشته، 21 مرداد ضمن بازدید از غرفه‌های خیمه «غزه تنهای پیروز» و نمایشگاه عکس کودکان فلسطینی و طرح اکرام ایتام فلسطینی در جمع مردم به ایراد سخنرانی پرداخت.
نماینده حماس در ابتدای صحبت‌های خود اظهار کرد: شاید شما بهتر از ما آرمان فلسطین را درک کرده‌اید؛ شما با این حضور خود به ما پیغام می‌دهید که ما تنها نیستیم و ما این همراهی شما را ارج می‌نهیم؛ وقتی ما در بین شما هستیم احساس می‌کنیم که در بین مردم خود هستیم.
وی با بیان اینکه امروز مقاومت یک الگوی مثال‌زدنی از اراده‌ای است که اسرائیل را به بن‌بست واقعی رسانده است، گفت: رهبران جنبش‌های اسلامی فلسطین امروز از کشته شدن کودکان خود متأثرند؛ ما ۲۰۰۰ شهید دادیم که ۴۰ درصد آنها کودک‌اند؛ این بهایی است که ملت فلسطین می‌پردازد تا پیامی را به مسلمانان و دولت‌های عربی مخابره کند.
قدومی تأکید کرد: دولت‌های عربی امروز شاهد کشته شدن کودکان فلسطینی هستند، اما حکم تماشاچی را دارند و کاری نمی‌کنند؛کودکان ما به آنها اعلام کردند که ما نیازی به ارتش‌های شما نداریم، ما را از شر نقشه‌های خود در امان بگذارید و مرزهای خود را باز گذارید.
نماینده حماس درباره سکوت کشورهای عربی نسبت به فجایع غزه بیان کرد: مسئله موضع‌گیری ملت‌ها نیست؛ چون ملت‌های عربی و اسلامی مواضع بسیار پیشرویی دارند؛ اما متأسفانه مواضع دولت‌های عربی در خور عملکرد و دستاوردهای مقاومت نیست.
وی در پایان خطاب به مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی گفت: ما یقین داریم که قلب تپنده شما انرژی مضاعفی به ما خواهد داد.
بنابراین گزارش خیمه «غزه تنهای پیروز» روز گذشته چهارمین روز فعالیت خود را پشت سر گذاشت و تا روز جمعه، 24 مرداد در پارک دانشجو ادامه دارد. خیمه‌ای که از شنبه به همت تشکل‌های مختلف دانشجویی در حمایت از کودکان مظلوم غزه فعالیت خود را آغاز کرد.
در دعوت‌نامه‌ای که تشکل‌های دانشجویی برای بازدید عموم مردم از این خیمه صادر شده بود، آمده است: ما جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، خواجه نصیر و امام صادق(ص) دور هم جمع شدیم تا هر فعالیتی که در توانمون هست برای حمایت از غزه انجام بدهیم و به تبیین فضای جنگ نابرابر در فلسطین و اینکه چرا لازمه حل مشکلات همه مظلومین جهان نابودی اسرائیل است، بپردازیم.

در خیمه «غزه تنهای پیروز» قسمت‌های مختلفی به چشم می‌خورد که نشان می‌دهد دانشجویان با محتواها و حرف‌های زیادی به منظور افزایش آگاهی ملت به میان شهروندان آمده‌اند.

جلسات متعدد پرسش و پاسخ با حضور اساتید و مسئولین

محلی برای پرسش و پاسخ مردم با اساتید در نظر گرفته شده است؛ اساتیدی که به عنوان میهمان ویژه در این خیمه حضور پیدا می‌کنند و به تبیین وضعیت غزه و حملات رژیم صهیونیستی می‌پردازند.

غرفه کودکان

در غرفه دیگری از خیمه «غزه تنهای پیروز» سر و صدای کوکان به گوش می‌رسد؛ کودکانی که آمده‌اند تا با کشیدن نقاشی از کودکان شهید غزه بگویند. تابوت نمادینی از کودک شهید غزه در این غرفه به قرار داده شده است.

آرزوی نابودی اسرائیل را می‌توان در نقاشی‌های این کودکان که به سادگی به تصویر کشیده‌اند، مشاهده کرد.

اجرای موسیقی زنده با حضور هنرمندان

یکی از هنرمندان اهل تسنن کشورمان حاضر شده است در ایام برپایی خیمه «غزه تنهای پیروز» بی‌هیچ چشم‌داشتی به اجرای برنامه بپردازد و هنز خود را تقدیم به معصومیت و مظلومیت زنان و کودکان غزه کند.

سرپرستی ایتام فلسطینی

یکی از فعالیت‌های بدیع و قابل توجه این خیمه اجرای طرح ایتام است که در این طرح خیرین می‌توانند سرپرستی کودکان غزه که در جنگ اخیر یتیم شده‌اند را بپذیرند. جمع‌آوری کمک و آمادگی اعزام  گروه‌های جهادی از دیگر فعالیت‌های این بخش محسوب می‌شود.

نامه به کدخدای کودک کش!

در قسمت دیگری از این خیمه بنری در نظر گرفته شده که بازدیدکنندگان می‌توانند حرف‌های خود را خطاب به «کدخدای کودک‌کش» ثبت کنند. در این قسمت شهروندان عادی بدون هیچ ملاحظه دیپلماتیکی نفرت و بغض خود را نسبت به آمریکا و سردمداران جنایتکارش نشان می‌دهند.

جای جای این خیمه دو مؤلفه و مفهوم را نشان می‌دهد: اول، هم‌رنگی ملت ایران و غزه؛ دوم، انزجار و تنفر از آمریکا و اسرائیل.

خیمه «غزه تنهای پیروز» از شنبه هفته جاری شروع شده و به مدت یک هفته با حضور اساتید و هنرمندان در پارک دانشجو از ساعت 17 تا 22 برقرار است.

captcha