«سوت دل» به جشنواره کودک رسید
کد خبر: 1448905
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳

«سوت دل» به جشنواره کودک رسید

گروه هنر: «سوت دل» عنوان یک فیلم سینمایی به کارگردانی نادر طریقت است که در بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک برای اولین بار به نمایش درخواهد آمد.

نادر طریقت، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سوت دل»، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) خبر داد: این فیلم سینمایی که مراحل فنی آن به پایان رسیده، قرار است برای اولین بار در جشنواره فیلم کودک و نوچوان به نمایش درآید. «سوت دل» داستان یک هنرپیشه است که غرور شهرت وی را از خود بی خود کرده تا این‌که با یک فرشته مواجه می‌شود که سبب تغییر نگرش وی به زندگی می‌شود.

وی افزود: مضمون این فیلم سینمایی برگرفته از توصیه‌های دینی و اسلامی است، زیرا در بسیار از احادیث نیز درباره مذمت غرور نقل قول‌های فراوان شده است، ولی با توجه به این توضیح سعی ما این بوده که کارمان تا حد امکان از شعار و مستقیم‌گویی دور باشد.

این کارگردان گفت: به نظر من اگر می‌خواهیم به سینمای دینی به شکلی خوب دست پیدا کنیم، باید سرمایه گذاری را از سینمای کودک آغاز کنیم تا بتوانیم تماشاگر دلخواه را تربیت کنیم. با این توضیح اگر سینمای کودک بتواند به شکلی شایسته موضوعات قرآنی را مورد توجه قرار دهد سینمای ایران رشد خواهد کرد.

طریقت درباره بازیگران «سوت دل» گفت: کامران تفتی، غزاله جزایری، ماه چهره خلیلی، احسان کریمی، امین طریقت، سعید نهال، محمد هنرکار، بهمن عبداللهی، ناصر سهرابی، کیمیا وفایی، مینا حسینی و...  از جمله بازیگرانی هستند که در این کار حضور دارند.

سایر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: نویسنده: هستی طریقت، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: امیرعلی مکرمی نژاد، مدیر تولید: محمدعلی عزیزی، طراح صحنه و لباس: جمشید خوشدل، طراح گریم: مرتضی ضرابی، آهنگساز: مجتبی تیموری، منشی صحنه: هنگامه فرازمند، مجری طرح: امیر زالی زاده.

یادآور می‌شود، بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان 11 تا 14 مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.

captcha