کد خبر: 1465795
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
صدیقی عنوان کرد:

انتظار جدی مردم از دستگاه‌های امنیتی و قضایی برای برخورد با عاملان اسیدپاشی

گروه سیاسی: خطیب جمعه تهران با بیان اینکه حادثه اسیدپاشی در اصفهان یک منکر به معنای واقعی کلمه است، گفت: مردم از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی انتظار جدی دارند که عاملان این جنایت را شناسایی کنند، زیرا این یک جنایت شخصی نبود بلکه یک توطئه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌الملی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه تقوا عامل سهولت کار در هنگام مرگ است، گفت: باید نسبت به واجبات و محرمات حساس باشیم. ظلم، ظلمت قبر است و باید از همه نوع آزارها؛ خانواده‌آزاری، همسایه‌آزاری، ارباب رجوع آزاری و ... پرهیز کنیم.
صدیقی با اشاره به فرارسیدن روز 13 آبان گفت:  امسال روز مبارزه با استکبار جهانی با روز قیام عاشورا همزمان شده است. آمریکا پرونده بسیار ننگینی  از خود نسبت به همه ملت‌ها و ملت خودش و به ویژه ملت ایران ترتیب داده است. کودتای ننگین 28 مرداد، تشکیل ساواک و توسعه شکنجه‌ها‌ و کشتارها از جمله آن است. تصویب قانون کاپیتولاسیون که منجر به اعتراض و افشاگری امام(ره) شد نیز از دیگر اقدامات آمریکایی‌هاست که در نهایت منجر به هتک حرمت بیت امام شد و امام(ره) را دستگیر و تبعید کردند. 
وی افزود: کشتار دانش آموزان در سال 57، خوش‌رقصی شاه با کشتار مردم در 15 خرداد و به خاک و خون کشیدن مردم در 17 شهریور از دیگر جنایت‌های امریکا در حق مردم ایران بود.
خطیب جمعه تهران درباره اقدامات خصمانه آمریکا پس از انقلاب اسلامی گفت: تحمیل جنگ به ملت ایران، کمک همه جانبه به صدام، زدن هواپیمای مسافربری و سکوهای نفتی، کودتای نوژه از این دست اقدامات آمریکاست. این گونه دشمنی‌ها سبب شد که دانشجویان پیرو خط امام(ره) سفارت امریکا را اشغال کنند؛ سفارتی که سفارت نبود بلکه کانون جاسوسی و توطئه بود.
صدیقی اظهار کرد: امام(ره) نیز اشغال لانه جاسوسی را انقلاب دوم و مهمتر از انقلاب اسلامی بیان کردند ومعلوم شد مبارزه با سلطه و استکبار جهانی هدف مهم انقلاب اسلامی است. 13 آبان نشان می‌دهد که رویه ما مقاومت است و خواهد بود و با این کار جنایت‌های دشمن را در ذهن ملت یادآوری و تجدید می‌کنیم و این حماسه را به عنوان سنگر حفاظت از هویت انقلابی برقرار می‌داریم.
وی با اشاره به مسئله اسیدپاشی در اصفهان گفت: اصل این عمل، خلاف وجدان، اخلاق، شرع و قانون است و یک منکر به معنای واقعی کلمه است. مردم از نیروهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی انتظار جدی دارند که عاملان این جنایت را شناسایی کنند  زیرا این یک جنایت شخصی نبود بلکه یک توطئه است.
صدیقی عنوان کرد: در شرایطی که قانون امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه حیات‌بخش و زنده نگهدارنده جامعه اسلامی در مجلس در حال بررسی است این اتفاق نیز رخ می‌دهد. امروزه عده‌ای با جسارت به مقدسات توهین می‌کنند و به ارزش‌های اسلامی دهن‌کجی می‌کنند. فساد اداری، بداخلاقی و دروغگویی از منکراتی است که در جامعه رواج دارد.

وی تأکید کرد: مقابله با این منکرات یک حساسیت عمومی و ملی را می‌طلبد و اسلام نیز این سنگر را تاسیس کرده است. اگر این قانون عملی شود بصیرت مردم به سمتی می‎رود که انقلاب بیمه شود، عفت بانوان حفظ شود و امنیت عمومی افزایش می‌یابد.

صدیقی افزود: اما عده‌ای برای مخدوش کردن این قانون چنین کاری انجام دادند و عده‌ای هم با فضاسازی می‌خواهند القاء کنند امربه معروف و نهی از منکر برهم زدن امنیت عمومی است. امیدوارم عوامل بروز این قضیه کشف شوند و مجازاتی درخور برای آنها اعمال شود تا عبرت سایرین شوند.
صدیقی سپس پیروزی ارتش و نیروهای مردمی عراق با هدایت بعضی مفاخر جبهه‌ای ما در آزادسازی منطقه «جرف الصخر» را تبریک گفت و افزود: به حمد الهی این پیروزی بدون دخالت نیروای ائتلاف به دست آمد و نیروهای ارتش با تکیه به توان خود و مردم توانستند این منطقه را آزاد کنند و با اجرای دستور مرجعیت،  توان مذهبی به خرج دادند و انشاالله مناطق دیگر نیز به زودی آزاد خواهد شد.
خطیب جمعه تهران با تسلیت درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی  ابراز کرد: ایشان کاملا ذوب در ولایت بودند و اصلی‌ترین ارزش در جامعه اسلامی همین ولایتمداری است. آیت‌الله مهدوی کنی برای جامعه ما نعمتی بود و فقدانش هم ضایعه‌ای برای ما خواهد بود.
بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه اول نماز جمعه تهران با دعوت همگان به مراقبت حریم حق گفت: خدا همه جا با ماست و ناظر بر اعمال ماست و لذا نباید خدا را از یاد ببریم.
وی با تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان به امام زمان(عج)، امت اسلامی، خصوصا پیروان اهل بیت(ع) گفت: همه اعمال و رفتار امام حسین(ع)، قیام و قعودش، جنگ و سکوتش، خواب و خوراکش و تمام حرکات فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهانی‌اش اجرای ماموریت حق بوده است. همانگونه که پیامبر(ص) قبل از آنکه نبی، رهبر جامعه و فرمانده قشون باشد عبد خدا بود و این عبودیت بر همه شؤون ایشان حاکم بود.
صدیقی اظهار کرد: سیاست در این سیره، مدیریت جامع‌نگر با کفایت است، برنامه‌ریزی و اقتدار در اجرای برنامه است، شناخت ظرفیت‌ها، دشمن شناسی، شناخت تاکتیک‌های دشمن و گرفتن جرئت از دشمن است. سیاست تشکیل عزت و اقتدار نظام الهی است. تربیت درست نسل آینده‌ساز است . ایجاد انسان‌هایی رزمنده، رفاه‌گریز، امین، مقاوم و صابر است.
وی ادامه داد: اگر یک دستگاه حکومتی بتواند جامعه‌ای با این شاخص‌ها بسازد آن وقت است که می‌توان گفت «ساسه العباد». انبیا در واقع آمدند که جامعه بشری را با خدای بشر آشنا کنند و آشتی دهند و در سایه حاکمیت خدا، جامعه را به سمت عزت و کمال بی‌نهایت سوق دهند.
صدیقی تصریح کرد: اما در هدایت جامعه به سمت پاکی و تعالی، قدرت لازمه حرکت اجتماعی است. قرآن نیز در این راستا خطوط اصلی را بیان کرده است؛ «واعدوا لهم ماستطعتم من قوه».کسب قدرت، ذلت ناپذیری و ظلم ستیزی از پایه‌های اساسی دینداری است. دیگری هم «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً». خداوند هرگز به جامعه اسلامی اجازه نمی‌دهد که سلطه بیگانه را بپذیرند، چه به لحاظ فرهنگی چه علمی و ... جامعه اسلامی باید نسبت به کفار برتری داشته باشد و بندهای وابستگی را پاره کند.
وی افزود: امام حسین(ع) نیز اساس کارش بندگی خداست و در روز عاشورا آیه‌ای از قرآن را قرائت می‌کند  که می‌فرماید: ولی من الله است، خدایی که کتاب الله را نازل کرده است. من در رابطه این قیام مجری دستورم و نسخه خدا را اجرا می‌کنم. از این جهت حرکت امام حسین(ع) یک حرکت انقلابی برای برخورد با ظالم است و امام حسین(ع) در این مسیر تسلیم نشدند؛ «هیهات منا الذله».
صدیقی اظهار کرد: امام حسین(ع) کسی نبود که با این افراد سازش کند و دست سازش به دست ناپاک یزیدیان بدهد. این درس همیشگی برای جوامع اسلامی است و یک سنت الهی است. هیچ مسلمانی نباید دست ذلت و نکبت به دست ستمگران بدهد.
خطیب جمعه تهران یادآور شد: دومین نکته در قیام عاشورا این بود که اگر یزید از امام حسین(ع) بیعت هم نمی‌خواست بازهم امام حسین(ع) قیام می‌کرد. زیرا می‌دید حکومت با جامعه چه کرده است و فساد در جامعه جاری شده است.
وی تأکید کرد: اگر حکومکت پاک باشد مثل آب زلال پرقدرتی است که ناپاکی‌ها و آلودگی‌ها را از بین می‌برد. اما اگر چشمه خودش آلوده باشد قدرت سازندگی در جامعه نخواهد داشت. امام حسین(ع) نیز می‌دید حکومت یزید فاسد و زندگی تحت چنین حکومتی را مجاز ندانست.
صدیقی اظهار کرد: حرکت امام حسین(ع) هم دفاعی بود و هم تهاجمی. دفاع از هویت توحیدی خود با تسلیم نشدن و تهاجمی بود آنجا که فرمود من مقاومت می‌کنم تا این کاخ را بلرزانم.
وی ابراز کرد: امام خمینی(ره) نیز همین حرکت عاشورا را در ایران پیاده کرد .برگرفته از همین فرهنگ جوانان و مردم ما هم در 8 سال دفاع مقدس با خدا معامله کردند، هم در فتنه‌ها کوتاه نیامدند و هم امروز در مسائل هسته‌ای نه تسلیم‌پذیرند و نه پای گریز دارند.

captcha