
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر بهمعروف و نهی از منکر فارس در جلسه علنی شورای شهر شیراز گفت: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، کاهش هزینههای درمان بسیاری از آسیبهای اجتماعی و گرهگشایی از مسائل و معضلات شهری را در پی دارد.
وی با یادآوری اینکه شوراها وظیفه نظارت بر نحوه هزینهکرد اعتبارات شهری و تعریف منابع درآمدی را بر عهده دارند، تأکید کرد: لازم است یادآوری کنیم که اجرای فریضتین مانند یک سرمایهگذاری است که بسیاری از هزینهها را به جیب شهر و مردم بازخواهد گرداند.
وی با اشاره به نقش پررنگ امر بهمعروف و نهی از منکر در نگهداری اموال عمومی و استفاده صحیح از امکانات شهری، اضافه کرد: وقتی پایههای دین محکم شود بسیاری از گناهان و جرائم از بین میرود و انگیزه جمعی برای داشتن جامعهای بهتر و متعالیتر تقویت خواهد شد.
مهدوی تأکید کرد: راه رسیدن به حاکمیت دینی جز امر بهمعروف و نهی از منکر نیست و از آنجا که همه ما به دنبال یک تکامل اجتماعی هستیم، باید اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان راهکاری جدی در دستور کار قرار دهیم.
یادآور میشود، در صحن علنی شورا ضمن تجلیل از دو فعال عرصه امر بهمعروف و نهی از منکر، مقرر شد شورای شهر شیراز به منظور بسترسازی اجرای فریضتین در شیراز همکاری و کمک کند.