ابراهیم کارخانهای، عضو کمیسسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتوگویی درباره نقش رسانهها در پیشبرد اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی و مقابله با توطئههای دشمنان کشور گفت: با توجه به اینکه هویت جمهوری اسلامی، استکبارستیزی است به همین دلیل از بدو پیروزی انقلاب تا کنون همه مستکبرین عامل از شرق و غرب و صهیونیسم جهانی هر آنچه که توانستهاند علیه این انقلاب انجام دادهاند و انواع جنگها و تحریمها را بر ملت ایران تحمیل کردهاند.
وی افزود: اما به لطف خدا با توجه به اینکه زیرساخت فکری انقلاب بر پایه ارزشهای الهی و قرآنی است، دشمن تا به امروز نتوانسته است کاری از پیش ببرد. در چنین وضعیتی که کشور در یک جنگ تمام عیار با دشمن است وظیفه رسانههای داخلی بسیار حائز اهمیت است و هر رسانهای باید به مانند یک گردان عملیاتی خبری علیه تهاجمات و تبلیغات دروغین دشمنان انقلاب عمل کند.
کارخانهای اظهار کرد: غولهای رسانهای جهان به دلیل نفوذ مالی و سیاسی صهیونیستها افکار همه ملتها را نشانه گرفتهاند و ملتها را به سمتی که خود میخواهند هدایت میکنند و شاید جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری باشد که به دنبال مقابله با این خط و شیوه فکری است که میخواهد بقیه جهان را با امیال و خواستههای خود همراه سازد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: در این میان رسانهها نقش مهمی در اشاعه تفکر و فرهنگ انقلاب اسلامی نه در سطح ملی و منطقهای بلکه در سطح جهانی دارند و رسانههای ما باید توان این را داشته باشند که هریک به نوبه خود توطئههایی که هر روز در انواع و اشکال مختلف در رسانههای غربی علیه ملت ایران طراحی میشود خنثی کنند.
وی تأکید کرد: به نظر من یک رسانه باید به عنوان محکمات برنامهریزی کاری خود سه اصل: امنیت ملی، وحدت ملی و منافع ملی را در نظر بگیرند. لذا کلیه خبرهایی که در یک رسانه منتشر میشود باید به گونهای باشد که خدشهای به این سه اصل وارد نشود و در واقع خط قرمز خبری رسانهها این سه اصل باشند.
کارخانهای تصریح کرد: اما در برههای شاهد بودیم که برخی رسانهها به تعبیر مقام معظم رهبری به پایگاه تبلیغاتی دشمن تبدیل شده بودند و این سه اصل را در نظر نمیگرفتند.
وی ادامه داد: در حال حاضر نیز که در تحریم اقتصادی دشمن قرار داریم، به ویژه پس از بیداری اسلامی که با محوریت ایران و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در منطقه شکل گرفت، دشمن نیز توطئههای جدیدی را علیه جمهوری اسلامی طراحی و عملیاتی ساخته است و این وظیفه رسانههای ماست که افکار ملتها را با ارزشهای اسلامی و دینی آشنا کنند و آنها را با واقعیت آنچه در ایران میگذرد بیش از پیش اگاه سازند و تصویرسازی و خبرسازیهای دروغین رسانههای غربی نسبت به جمهوری اسلامی را خنثی کنند.
کارخانهای درباره چگونگی آگاهسازی جامعه در رسانهها گفت: آنچه که در آگاهسازی رسانهها باید مدنظر قرار گیرد این است که آگاهسازی همراه نشان دادن افق پیش رو و افزایش امید به آینده باشد.
وظیفه رسانهها جاری کردن روح امید در جامعه است
منتخب مردم همدان در مجلس ابراز کرد: آنچه یک جامعه را پیش میبرد و امکان بسیج نیروها و ظرفیتها و بروز خلاقیتها را هموار میکند امید به آینده است، زیرا جامعهای که امید به آینده درخشان نداشته باشد جامعهای ایستا خواهد شد. بنابراین وظیفه رسانهها جاری کردن روح امید در جامعه است.
یادآور میشود غرفه خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در راهروی اصلی شبستان واقع در راهروی 5 قرار دارد.