دعوت دانشجويان مسلمان از غيرمسلمانان برای حضور در مساجد كانادا
کد خبر: 1484780
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۲

دعوت دانشجويان مسلمان از غيرمسلمانان برای حضور در مساجد كانادا

گروه بين‌الملل: انجمن اسلامی دانشگاه آلبرتای كانادا از غيرمسلمانان خواست برای كاهش رفتارهای خشونت‌آميز و آشنايی بيشتر با اسلام از مساجد بازديد به عمل آورند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از روزنامه ادمونتون سان چاپ كانادا، مومن سعيد، رييس انجمن اسلامی دانشگاه آلبرتا در‌اين‌باره گفت: "دعوت از غيرمسلمانان برای حضور در مساجد طرح جالبی است چراكه با آشنايی مردم با آموزه های اسلام بسياری از سو تفاهم ها از بين می رود ".
وی با اشاره به بازداشت های اخير مسلمانان از سوی پليس و رفتارهای خشونت آميز غيرمسلمانان برضد جامعه مسلمانان كانادا گفت: "بسيار ناراحت كننده است كه اقدام برخی از مسلمانان افراطی بايد دامن كل جامعه مسلمانان را بگيرد و همه تاوان آن را پس بدهند".
رنضاوی رييس مركز بين اديان ادمونتون نيز در اين باره گفت: "همه بايد ياد بگيرند كه عقايد ديگران را درك و به آن احترام بگذارند و از رفتار خشونت بار نسبت به ديگران بپرهيزند".
پليس كانادا هفته گذشته 17 مسلمان را به اتهام اقدام برای خرابكاری بازداشت كرد كه اين حركت رفتارهای خشونت بار بعدی غيرمسلمانان را برضد كل جامعه مسلمانان كانادا به دنبال داشت.
captcha