انتقاد خطيب مسجدالحرام از نمايش تابلو‌های موهن به اسلام در نمايشگاه برلين
کد خبر: 1633561
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۰۰

انتقاد خطيب مسجدالحرام از نمايش تابلو‌های موهن به اسلام در نمايشگاه برلين

گروه بين‌الملل: «عبدالرحمن السديس»، خطيب و امام جمعه مسجدالحرام عربستان، ديروز 10 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه از نمايش‌ تابلوهای توهين‌آميز به خانه خدا و پيامبر(ص) در نمايشگاه برلين به‌شدت انتقاد‌كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه عربستانی«الوطن»، عبدالرحمن السديس با ارايه سخنانی در اين باره گفت: اين اقدام زشت و بی‌شرمانه، آيين‌نامه‌ها و منشورهای بين‌المللی در زمينه احترام به نمادهای اديان را نقض‌می‌كند.
وی در ادامه از تمامی سازمان‌ها و مؤسسه‌های بين‌المللی ذی‌ربط خواست اين اقدام توهين‌آميز مسئولان نمايشگاه برلين را محكوم‌ و از توجيه چنين اقداماتی به بهانه آزادی بيان و عقيده ممانعت‌كنند.
خطيب مسجد الحرام در پايان خطبه‌های نماز جمعه، بهترين راه پاسخگويی و مقابله با توهين روزنامه‌های دانماركی به ساحت مقدس پيامبر گرامی اسلام را بيان ارزش‌ها و فضايل اخلاقی پيامبر(ص) دانسته و از مسلمانان سراسر جهان خواست، اراده و توان خود را برای ارايه آموزه‌های قرآن كريم كه معجزه جاودان پيامبر(ص) است، به كارگيرند.
از سوی ديگر، «كلوز اشتايك»، مدير نمايشگاه برلين در اين‌باره گفت: در اين نمايشگاه، تابلوهايی از آثار توهين‌آميز كاريكاتوريست‌های دانماركی و پوسترهای موهن به خانه خدا به نمايش گذاشته شده‌بود كه با اعتراض شديد مسلمانان و سازمان‌های اسلامی آلمان مواجه‌شد.
وی ضمن ابراز ناخرسندی از حذف اين تابلوها، علت برداشتن آن‌ها را تهديد انجمن‌ها و سازمان‌های اسلامی آلمان عنوان‌كرد.
يادآوری‌می‌شود اين نمايشگاه در روز سوم اسفندماه توسط گروه هنری دانماركی «سورند» برپا ‌شده‌بود كه حاوی كاريكاتورهای توهين‌آميز در مورد پيامبر(ص) و مكه معظمه بود كه پليس برلين بعد از اعتراض شديد مسلمانان و سازمان‌های اسلامی آلمان، اين نمايشگاه را ديروز دهم اسفندماه تعطيل‌كرد.
captcha