محكوميت انتشار فيلم ضدقرآنی وايلدرز از سوی سازمان كنفرانس اسلامی و انجمن جهانی اسلام
کد خبر: 1639359
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۷

محكوميت انتشار فيلم ضدقرآنی وايلدرز از سوی سازمان كنفرانس اسلامی و انجمن جهانی اسلام

گروه بين‌الملل: سازمان كنفرانس اسلامی و انجمن جهانی اسلام ديروز 10 فروردين ماه با صدور بيانيه‌هايی جداگانه اقدام گستاخانه و اسلام‌ستيزانه گرت وايلدرز نماينده حزب راستگرای هلند مبنی بر انتشار فيلم موهن به قرآن‌كريم در اينترنت را به شدت محكوم‌كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه بين‌المللی«شرق‌الاوسط»، مسئولان انجمن جهانی اسلام و سازمان كنفرانس اسلامی اعلام‌كردند: وايلدرز از انتشار فيلم فتنه در اينترنت اهدافی همچون مخدوش‌كردن چهره حقيقی دين مبين اسلام، توهين به قرآن كريم و جريحه‌دار‌كردن احساسات مسلمانان جهان را دنبال‌می‌كند.
«اكمل الدين احسان اوغلو»، دبيركل سازمان كنفرانس اسلامی هدف از اين اقدام را تهديد امنيت و آرامش در سراسر جهان دانست و اظهار‌كرد: فيلم فتنه اقدامی عمدی برای گسترش نژاد‌پرستی عليه مسلمانان است و اين فيلم در حالی منتشر‌شده‌است كه سازمان‌ها و رسانه‌های بين‌المللی و دولت هلند با انتشار آن مخالف‌بودند.
وی افزود: وايلدرز گستاخانه فيلم فتنه را در اينترنت منتشركرد و اين اقدام وی بيانگر ناديده‌گرفتن خواسته‌های گروه‌های بين‌المللی مبنی بر مخالفت آنان با انتشار فيلم مذكور است.
در همين راستا، دبيرخانه انجمن جهانی اسلام توليد و انتشار فيلم فتنه را اقدامی غيراخلاقی توصيف‌ و اعلام‌كرد: اين فيلم ايجاد تنفر در ميان ملت‌ها و گسترش فتنه در ميان مردم را هدف قرار‌داده‌است.
همچنين«عبدالله التركی»، دبيركل انجمن جهانی اسلام نيز تصريح‌كرد: اين انجمن و تمامی گروه‌ها و مراكز وابسته به آن در سراسر جهان توليد فيلم ضد قرآنی فتنه، انتشار آن در اينترنت و متهم‌كردن اسلام به تشويق به تروريسم در اين فيلم را نپذيرفته و آن را به شدت محكوم‌می‌كنند.
التركی مخدوش‌كردن تعاليم ارزنده قرآن كريم و گسترش تنفر از اسلام در ميان غربی‌ها را از اهداف توليد و انتشار اين فيلم عنوان‌كرد و افزود: از زمان نزول قرآن‌كريم بر پيامبر(ص) آموزه‌های الهی اين كتاب مقدس مورد اهانت قرار‌گرفته‌است و مبارزه با چنين اقداماتی با حفظ آيات قرآن‌كريم، تفكر در معانی معجزه جاويد پيامبر(ص) و تمسك به احكام آن ممكن خواهد‌بود.
captcha