گردهمايی قرآنی «الأقصی» در فلسطين برگزارشد
کد خبر: 1790905
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۶

گردهمايی قرآنی «الأقصی» در فلسطين برگزارشد

گروه بين‌الملل: گردهمايی قرآنی الأقصی با هدف تجليل از حافظان قرآن كريم در فلسطين، 24 خرداد در شهر «الناصرة» واقع در سرزمين‌های اشغالی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «العرب آنلاين»، اين گردهمايی به همت مؤسسه حفظ قرآن «الحراء» فلسطين و با مشاركت جمعی از شخصيت‌های قرآنی و دينی فلسطين و حافظان قرآن كريم اين كشور برگزارشد.
«هانی طه اغبارية» مدير مؤسسه قرآنی «الحراء» فلسطين ضمن سخنانی در اين گردهمايی، از حضور علما، شخصيت‌ها و حافظان قرآنی فلسطين و همكاری وزارت اوقاف و امور اسلامی فلسطين در برگزاری اين گردهمايی قرآنی قدردانی كرد.
وی افزود: حافظان قرآن كريم فلسطين همان طور كه با حفظ و قرائت قرآن اين امانت الهی را حفظ می‌كنند، متعهد به حفاظت از مسجدالأقصی و بيت‌المقدس و آثار اسلامی و تاريخی قدس شريف هستند.
هانی طه اغبارية در پايان تصريح كرد: مؤسسه حفظ قرآن «الحراء» فلسطين، انجمنی با عنوان «انجمن حافظان قرآن كريم» تأسيس كرده است و در پيامی از تمامی حافظان قرآن فلسطين برای عضويت در اين انجمن دعوت به عمل آورده است.
وی در پايان، راه‌اندازی اين انجمن را عاملی برای ارتباط بيشتر حافظان قرآن با يكديگر و تبادل تجربيات در زمينه حفظ قرآن كريم دانست.
در پايان اين گردهمايی از تعدادی از حافظان قرآن فلسطين تجليل و قدردانی شد و لوح‌های تقدير و جوايز نفيسی به‌ آنان اهدا شد.
captcha