انقلاب اسلامی ايران به افق‌های مهدويت گره خورده است
کد خبر: 1809858
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۵
پنجمين همايش بين‌المللی «دكترين مهدويت»

انقلاب اسلامی ايران به افق‌های مهدويت گره خورده است

گروه بين‌الملل: انقلاب اسلامی ايران محدود به زمان يا مكان خاصی نيست، زيرا اين يك جنبش اعتقادی است و به افق‌های مهدويت و موعودگرايی راستين گره خورده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، «عبداللاوی محمد» پژوهشگر الجزايری با ارائه مقاله‌ای تحت عنوان «التجربة السياسية فی ايران والافق المهدوی الموعود» در پنجمين همايش بين‌المللی «دكترين مهدويت» از موعودگرايی سكولار در غرب انتقاد كرد و گفت: عقيده موعودگرايی صهيونيست‌زده در ميان آيين مسيحيت و يهوديت به دليل نبود نهاد يكپارچه و مرجعيت عالمانه دچار انحراف شده است.
وی اين مهدويت‌های دينی و سكولار را دست‌پرورده اسطوره‌ها خواند و گفت: اين نظريه‌ها با انحراف از راه راستين خود با طرح‌های استعمارگرايانه گره خورد و به دست‌آويزی برای مشروعيت مستعمران بدل شده است.
اللاوی برپايی حكومت اسلامی در ايران را نمونه ايده‌آل برای پذيرش مهدويت در جهان قلمداد و خاطر نشان كرد: تجربه سياسی در ايران نشان‌دهنده گذر از چالش‌های موعودگرايی منحرف است و اين مهدويت راستين حركت از وجود به صيرورت است.
وی با اشاره به افق‌های مهدويت در برپايی نظام جمهوری اسلامی در ايران يادآور شد: انقلاب اسلامی ايران محدود به زمان يا مكان خاصی نيست، زيرا اين يك جنبش اعتقادی است.
وی در پايان اضافه كرد: انقلاب اسلامی ايران در زمانی به وجود آمد كه نظام‌های فكری و سياسی جهان در زمينه مهدويت و موعودگرايی با محوريت آتن، مسكو و واشنگتن به بن‌بست تاريخی و اعتقادی رسيده‌ بودند و اين انقلاب محوريت مدينه، كوفه، كربلا و قم را جايگزين كرد.
پنجمين همايش بين‌المللی «دكترين مهدويت» با حضور آيت‌الله تسخيری، آيت‌الله حائری شيرازی، حميد مولانا، شيخ الاسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمين سيدمسعود پورسيد آقايی و مهدی مصطفوی، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صبح ديروز 13 مرداد در محل سالن اجلاس سران كشورهای اسلامی آغاز و امروز بعد از ظهر چهارشنبه 14 مرداد با سخنرانی «غلام‌علی حداد عادل» رئيس كميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به كار خود پايان می‌دهد.
captcha