آتش‌‌زدن كليسا در قدس تجاوز سازمان‌يافته اسرائيل را نشان داد
کد خبر: 2022550
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰

آتش‌‌زدن كليسا در قدس تجاوز سازمان‌يافته اسرائيل را نشان داد

گروه سياسی و اجتماعی: جبهه «عمل اسلامی» لبنان با صدور بيانيه‌ای، آتش كشيدن كليسا در خيابان «انبيا»ی قدس توسط شهرك‌نشينان صهيونيستی را بيانگر تجاوز سازمان‌يافته اسرائيل غاصب عليه مقدسات اسلامی و مسيحی فلسطين برشمرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا) شعبه لبنان، جبهه عمل اسلامی در اين بيانيه از مجاهدت‌های قهرمانانه شهرك‌نشينان فلسطينی در «ام الفحم» در برابر شهرك‌نشينان و يهوديان افراطی رژيم صهيونيستی تمجيد كرد و يورش اخير صهيونيست‌های تندرو به اين منطقه و درگيری آن‌ها با فلسطينيان را مقدمه تجاوز گسترده و تلاش خبيثانه رژيم صهيونيستی برای اخراج شهروندان فلسطينی از سرزمين و وطن خود برشمرد.
جبهه عمل اسلامی لبنان در اين بيانيه كه در پنجاه و چهارمين سالروز كشتار «كفر قاسم» منتشر شد، بر انتخاب جهاد و مقاومت و انتفاضه مردمی مسلحانه برای رويارويی با صهيونيسم غاصب كه ارزش‌های اخلاقی، انسانی و دينی را ناديده می‌گيرد، تأكيد كرد.
اين جبهه همچنين نسبت به خطر هتك‌ حرمت اماكن عبادی و مقدسات اسلامی و مسيحی توسط رژيم صهيونيستی هشدار داد و بر ضرورت تلاش سازمان‌ها، حكومت‌های عربی و جامعه بين‌الملل برای توقف اين جنايت‌ها تأكيد كرد.
در بيانيه جبهه عمل اسلامی لبنان آمده است: پس از هتك ‌حرمت مسجد «انبياء» در قدس، به آتش‌كشيدن كليسا در اين شهر توسط اشغالگران صهيونيست، بيانگر تجاوزهای سازمان‌يافته و برنامه‌ريزی شده اين رژيم و مقدمه‌ای برای آغاز عمليات بزرگ به مهاجرت واداشتن شهروندان فلسطينی است.
پايان بيانيه جبهه عمل اسلامی لبنان نيز حاكی است كه سرعت‌گرفتن تجاوزها در فلسطين اشغالی از حوادث لبنان و عراق كه برای پايان‌دادن به مقاومت در جهان عرب و اسلام انجام می‌شود، جدا نيست.
گفتنی است گروهی از شهرك‌نشينان صهيونيست جمعه گذشته، هفتم آبان، كليسايی واقع در خيابان «انبيا»ی شهر قدس را به آتش كشيدند كه با پرتاب چندين بطری آتش‌زا به داخل كليسا، طبقه همكف آن طعمه حريق شد و تمامی وسايل آن سوخت.
يكی از كشيش‌های اين كليسا طی بيانيه‌ای اعلام كرد: هدف از اين جنايت پليد بر هم‌زدن مناسبات ميان اديان آسمانی و فتنه‌انگيزی ميان قشر مذهبی اين شهر و اخراج فلسطينيان و باج‌گيری از آنان با تجاوزهای بی‌وقفه عليه شهروندان فلسطينی و دارايی‌های آنان است.
كليسای خيابان انبيا به‌عنوان يكی از قديمی‌ترين كليساهای فلسطين در سال ‪ ۱۸۹۷‬ميلادی ساخته شد و تا سال ‪ ۱۹۴۸‬دانشكده كتاب مقدس بود كه پس از فاجعه اشغال فلسطين تمامی كاركنان آن كوچ كردند و در سال ‪۱۹۶۷‬ مجدداً بازسازی شد.
كشتار كفرقاسم در سال 1956 ميلادی در روستايی عرب‌نشين در فلسطين به وقوع پيوست. با شليك پليس مرزی اسراييل در مرز اردن، ۴۸ غيرنظامی عرب از جمله ۶ زن و ۲۳ كودك ۸ تا ۱۷ ساله جان باختند.
captcha