عرضه ترجمه‌های قرآن كريم در نمايشگاه بين‌المللی كتاب عراق
کد خبر: 2335206
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱

عرضه ترجمه‌های قرآن كريم در نمايشگاه بين‌المللی كتاب عراق

گروه بين‌الملل: در سومين نمايشگاه بين‌المللی كتاب «الجوادين(ع)» در شهر «كاظمين» عراق، نسخه‌هايی از قرآن كريم و ترجمه‌ آن به زبان‌های مختلف و انواع تزئينات قرآنی در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

مشتاق طالب عناد، مدير نمايشگاه بين‌المللی كتاب «الجوادين(ع)»، در گفت‌وگو با خبرنگار ايكنا در عراق با اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه به همت آستان مقدس حضرت امام موسی كاظم (ع) و به مناسبت سالگرد شهادت امام موسی بن جعفر(ع) در حال برگزاری است.
وی افزود: در اين نمايشگاه كه با شعار «امام موسی بن جعفر(ع)؛ منبع بخشندگی جاودانه برای بشريت» برگزار می‌شود، ناشران بيش از 60 كشور از جمله كشورهای انگليس، ايران، مصر، اردن، لبنان، سوريه حضور دارند و كتاب‌هايی در زمينه‌های مختلف دينی، فرهنگی، ادبی و دانشگاهی و نسخه‌‌هايی از قرآن و ترجمه‌های آن را در معرض ديد عموم قرار داده‌اند.
مشتاق در ادامه خاطرنشان كرد: در نمايشگاه الجوادين(ع) علاوه بر نمايش نسخه‌هايی از قرآن كريم و ترجمه و انواع تزئينات آن، غرفه‌هايی فرهنگی نيز به كودكان اختصاص داده شده است.
يادآور می‌شود، نمايشگاه الجوادين(ع)، 3 خردادماه، با شعار «امام موسی بن جعفر(ع)، منبع بخشندگی جاودانه برای بشريت» در شهر كاظمين عراق افتتاح شد و شماری از نمايندگان آستان‌های مقدس در سراسر عراق و شخصيت‌های علمی، فرهنگی، دينی و شخصيت‌هايی از سازمان‌های جامعه مدنی و مؤسسات فرهنگی و رسانه‌ای و جمع كثيری از شهروندان عراقی در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه حضور داشتند و فعاليت‌های آن تا 12 خرداد ادامه خواهد داشت.
captcha