گفتمان دينی «آثار نماز در زندگی» در بيله‌سوار برگزار شد
کد خبر: 2552294
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴

گفتمان دينی «آثار نماز در زندگی» در بيله‌سوار برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: گفتمان دينی با موضوع اهميت و آثار نماز در زندگی انسان، سه‌شنبه، چهارم تيرماه در محل مؤسسه قرانی آل ياسين شهرستان بيله‌سوار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه اردبيل، حجت‌الاسلام جوانی، روحانی مستقر روستای گون پاپاق در گفتمان دينی که با موضوع اهميت و آثار نماز در زندگی انسان، روز گذشته در بیله سوار برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) فرموده‌اند «هرگاه كسی به نماز بايستد رحمت الهی از آسمان بر او نازل می شود و فرشتگان اطراف او را احاطه می‌كنند و می‌گويند اگر اين نمازگزار ارزش نماز را می دانست هيچ گاه از نماز منصرف نمی‌شد».
وی گفت: نماز اولين عمل خير است كه نزد خداوند متعال بالا می‌رود كه اگر پذيرفته شود ساير اعمال انسان نيز مورد قبول واقع می شود و اگر رد شود ساير اعمال انسان نيز بی‌فايده است.
جوانی افزود: خواندن نماز موجب گشايش دنيا،بخشش گناهان ،عامل نجات از عذاب الهی، بازدارنده از زشتيها و آرامش قلبها می شود.
وی به فرمايش حضرت اميرالمؤمنين علی(ع) اشاره كرد كه فرموده‌اند «شما را سفارش می كنم به نمازی كه ستون دين و قوام اسلام است پس، از نماز غافل نشويد خداوند در شب معراج به نبی مكرم اسلام حقايق بسياری را نمايان ساخت كه يكی از آن حقايق كه بر پيامبر آشكار گرديد نماز بوده است كه بصورت محملی از نور كه چهل نوع از انواع نور در آن بود و اطراف عرش خدا را احاطه كرده بود ظاهر گرديد».
جوانی اضافه كرد: كسی كه با نماز مانوس است در قلمرو نور و روشنايی قرار دارد و آنكه با نماز فاصله دارد از نور و روشنايی دوره افتاده است.
captcha