سريال قرآنی «ماجراهای سحر خانم» بر روی آنتن شبكه قرآن رفت
کد خبر: 2580384
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷

سريال قرآنی «ماجراهای سحر خانم» بر روی آنتن شبكه قرآن رفت

گروه هنر: به همت گروه كودك و نوجوان شبكه قرآن و معارف سيما، سريال قرآنی «ماجراهای سحر خانم» در 26 قسمت به تهيه‌كنندگی امير كفاش بر روی آنتن رفت.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، امير كفاش، تهيه‌كننده اين مجموعه روز دوشنبه، چهارم شهريورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: اين مجموعه با نگاه تربيتی و با رويكرد قرآنی برای گروه كودك و نوجوان شبكه قرآن و معارف سيما آماده و در حال پخش است.
كفّاش افزود: اين مجموعه حكايت از سرگذشت افرادی دارد كه مدعی تشخيص صراط مستقيم و تفيكيك بين خوبی و بدی هستند و نياز به راهنمايی ندارند و اين در حالی ‌است كه در طول اين مسير با وسوسه‌های قوی‌تر از دوران كودكی مواجه می‌شوند و در طول زندگی روزمره برای انتخاب خوبی و بدی دست به گريبان هستند.
وی ادامه داد: خندالو و اخمالو دو چهره ديگر اين مجموعه قرآنی هستند كه خندالو نماد سفيدی و همواره او را به سمت كارهای خوب می‌كشاند و اخمالو نماد بدی، سياهی و زشتی است كه در دنيای بشری نماد شيطان بوده و همواره در حال فريب دادن است، او را به بدی دعوت می‌‌كند.
اين تهيه‌كننده مجموعه‌های مذهبی بيان کرد: سحر قصه ما در هر داستان بنا بر اتفاقاتی كه برايش می‌افتد در انتخاب راه‌های پيشنهادی بين خندالو و اخمالو مردد است اما از آنجا كه ذات و فطرت انسان گرايش به راه حق و درستی دارد گرچه ممكن است در ابتدا فریب اخمالو را بخورد اما در انتها اين خندالواست كه با هدايت سحر به سمت بهترين كارها او را هدايت می‌كند و در واقع سحر با انتخاب راه درست پيروز مبارزه بين بدی و خوبی است.
كفّاش «مصداق‌سازی» را يكی از ويژگی‌های برجسته اين مجموعه قرآنی كودكانه عنوان كرد و گفت: در پايان هر قسمت از مجموعه ماجراهای سحرخانم برای تفهيم بيشتر مخاطبان كودك و نوجوان با صدای به يادماندنی خانم شمسی فضل اللهی يك نتيجه‌گيری اخلاقی وجود دارد كه با يك آيه از قرآن كريم مصداق‌سازی شده و ترجمه آيه توسط خانم فضل‌اللهی خوانده می‌شود.
تهيه‌كننده مجموعه ماجراهای سحر خانم يادآور شد: محمد اعلمی (كارگردان هنری)، زهره جهانی (كارگردان تلويزيونی)، امير مسعود اصلاح( برنامه ريز)، نويد فرح مرزی( طراح صحنه و لباس)، مجيد قربانی فر(طراح نور)، فرهاد امامی ( صدابردار)، مهدی زارع( تداركات)، حسن فدوی(مدير مالی) از عوامل اجرايی اين مجموعه هستند.
وی افزود: بهناز نادری در نقش مادر سحر، مبينا آتشی در نقش سحر، محمدرضا رهبری در نقش پدر، اميرمحمد مقدم در نقش احسان، شمسی فضل‌اللهی در نقش عزيز جون، علی محمدی و افشين ياوری در نقش آقاجون و دايی جلال در اين سريال نقش‌آفرينی می‌كنند.
ماجراهای سحر خانم، هر روز ساعت 14 و 50 دقيقه از شبكه قرآن و معارف سيما پخش می‌شود.
captcha