720 ميليون ريال در پروژه يادمان شهدای گمنام لنده سرمايه‌گذاری شد
کد خبر: 2598168
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۴

720 ميليون ريال در پروژه يادمان شهدای گمنام لنده سرمايه‌گذاری شد

گروه جهاد و حماسه: پروژه يادمان شهدای گمنام لنده با حضور فرماندار، امام جمعه موقت لنده‌، فرمانده سپاه ناحيه لنده و جمعی از مديران اجرايی شهرستان لنده و با اختصاص اعتباری بالغ بر 720 ميليون ريال كلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی كميته جستجوی مفقودين، سرهنگ پاسدار نورمحمد صحتی اصل، فرمانده سپاه ناحيه لنده در مراسم كلنگ‌زنی پروژه يادمان شهدای گمنام اين شهرستان ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس اظهار كرد: شهيدان با ايثار‌، فداكاری‌، استقامت و پايداری خويش درس دشمن‌ستيزی را به ما دادند و خود را الگو و سرمشق زندگی همه ما قرار دادند.
وی افزود: لزوم حفظ آثار و نشر ارزش‌ها و آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس از مهمترين دستاوردهای بعد از شهيدان و دفاع مقدس بوده كه مسئولان فرهنگی در سطح استان و كشور بايد آن را مورد توجه قرار دهند.
فرمانده سپاه ناحيه لنده گفت: حقی كه شهدای گمنام بر جامعه امروزی ما دارند، بر هيچ كس پوشيده نيست چرا كه آنان گمنام ماندند تا به ما هويت بخشند.
وی تأكيد كرد: وجود مقدس شهدای گمنام در هر شهر و دياری باعث متبرك شدن آن و شهر و ديار به عطر وجود شهيد و شهادت ‌بوده و جايگاه مقدسی برای زيارت كسانی است كه به دنبال گمنامی می‌گردند.
صحتی اصل به اعتبار تخصيص يافته در اين پروژه اشاره كرد و گفت: اين پروژه با اعتباری بالغ بر 720 ميليون ريال و از محل اعتبارات بسيج سازندگی سپاه فتح استان كهگيلويه و بويراحمد و با همكاری استانداری استان احداث خواهد شد.
فرمانده سپاه ناحيه لنده به ابعاد فنی اين پروژه اشاره كرد و گفت: با توجه به ساخت يادمان شهدای گمنام در سراسر استان ابعاد اين پروژه در ابعاد 8*8 و به مساحت 64 متر مربع زيربنا و به ارتفاع 10 متر در تپه نوالشهداء شهرستان لنده احداث می‌شود.
يادآور می‌شود، اين پروژه پس از گذشت 6 ماه از ورود شهدای گمنام به شهر لنده بعد از اتفاقات و بحث‌های زياد كلنگ احداث يادمان شهدای گمنام در تپه نورالشهداء شهر لنده به زمين خورد.
captcha