معرفی حماسه عاشورا در نمایشگاه عکس کابل
کد خبر: 2618452
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵

معرفی حماسه عاشورا در نمایشگاه عکس کابل

شعب خارجی: حماسه عاشورا و قیام امام حسین(ع) در نمایشگاه عکس و تابلوهای نقاشی کابل به تصویر کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، این نمایشگاه به مناسبت اربعین حسینی با عنوان «حماسه عاشورا و تجلی ظهور» 22 آذرماه توسط بانوان در کابل افتتاح شد.
در این نمایشگاه که تا هفت روز ادامه دارد، حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا و حادثه کربلا با عکس و تابلوهای نقاشی به تصویر کشیده شده است.
کبری مصطفوی، عضو مجلس نمایندگان افغانستان که در این نمایشگاه شرکت کرده بود، درباره اهمیت برگزاری چنین نمایشگاهی گفت: این نمایشگاه می‌تواند پیام عاشورا را با تمام جزئیاتش به نسل جوان منتقل کند.
مصطفوی افزود: دایرکردن چنین نمایشگاهی در زنده نگه‌داشتن ارزش‌های قیام امام حسین(ع)  تأثیر بسزایی دارد.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه با نمایش تصاویری از جریان قیام حسینی به‌خوبی می‌تواند ارزش‌ها، علل و انگیزه قیام امام(ع) را برای عاشقان آن حضرت ترسیم کند.
مصطفوی، شناخت قیام امام حسین(ع) در شرایط کنونی را برای نسل جوان افغانستان یک نیاز مبرم دانست و گفت: باید از طریق چنین نمایشگاه‌هایی اهداف امام حسین(ع) به شیوه‌ای صحیح به نسل جوان منتقل شود.
صدیقه حسینی، مسئول نمایشگاه نیز گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی همه افراد جامعه با حادثه عاشورا است.
وی افزود: در این نمایشگاه جزئیات حادثه عاشورا به نمایش گذاشته شده است تا جوانان کشور با همه مسائلی که در جریان قیام امام حسین(ع) اتفاق افتاده است، کاملا آشنا شوند.

captcha