همه‌گیر شدن فن تلاوت ‌میان جوانان نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از مسابقات دارد
کد خبر: 2634941
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷
خاکی:

همه‌گیر شدن فن تلاوت ‌میان جوانان نیاز به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از مسابقات دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی کشورمان با تأکید بر لزوم تشکیل دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی قبل از مسابقات قرآن، گفت: این مسئله در جهت همه‌گیر شدن تکنیک‌های مسابقات و فن‌های هنر تلاوت قرآن مؤثر است.

رحیم خاکی، قاری و داور بین‌المللی و سرپرست هیئت داوران سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان فارس در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، گفت: در این مسابقات اگر بخواهیم به لحاظ فنی بحث کنیم، به خصوص در رشته قرائت، به لحاظ کیفی رشد بسیار خوبی مشاهده شد.
وی ابراز کرد: در رشته اذان نیز اذان‌های بسیار خوبی داشتیم و در بخش ترتیل نیز همین‌طور گرچه شرکت‌کنندگان شهرستان‌ها متأسفانه اکثراً غایب بودند ولی چند ترتیل خوب داشتیم.

استان فارس در رشته حفظ عقب افتاده است
خاکی با بیان اینکه در بخش حفظ، استان فارس عقب افتاده است، افزود: یعنی ما حداقل تعدد و کمیت مناسب در این بخش را مشاهده نکردیم یا حداقل شرکت‌کنندگان در سطح خوبی در مرحله استانی حضور نداشتند اما در مجموع به لحاظ فنی، مسابقات رشد خوبی داشته است و امیدواریم با آموزش و تشکیل دوره‌های تخصصی سال به سال این رشد ادامه داشته باشد.
داور بین‌المللی قرآن کشورمان در ادامه سخنان خود با اشاره به نظرات متسابقان مبنی بر لزوم برپایی کارگاه‌های تخصصی بعد از برگزاری مسابقات جهت رفع اشکالات آنان گفت: این نظر متسابقان دقیقاً صحیح است و باید کارگاه‌هایی برای رفع اشکالات آنان در نظر گرفته شود.

لزوم حضور اساتید راهنما در کنار هیئات داوران در برگزاری مسابقات
وی اظهار کرد: طبیعتاً اگر در برگزاری مسابقات به‌صورت همزمان دو نفر استاد نیز در کنار هیئت داوران جهت توضیح اشکالات و تشریح مشکلات فنی قرار داشته باشند که بتوانند متسابقان را در رشته‌های مختلف راهنمایی کنند، گام مؤثری برای رشد متسابقان و جامعه قرآنی خواهد بود.
خاکی عنوان کرد: در عین حال قبل از مسابقات حتماً تشکیل دوره‌های آموزشی و توجه به امر آموزش از طرف متولیان آموزش عمومی و تخصصی قرآن در کشور مانند وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند در جهت همه‌گیر شدن تکنیک‌های مسابقات و فن‌های هنر تلاوت قرآن کریم کشور با این همه استعداد و جوانان علاقه‌مند را چند پله جلوتر ببرد.

آموزش‌های همه جانبه موجب حضور موفق جوانان در عرصه مسابقات می‌شود
این مدرس قرآن کریم کشورمان تأکید کرد: طبیعتاً هرچه قدر آموزش، درست‌تر، صحیح‌تر و همه جانبه‌تر باشد ما نیز کمک خواهیم کرد که انس جوانان و نوجوانان در زمینه قرآن بیشتر شود و راحت‌تر و بدون استرس در مسابقات شرکت کنند و صد درصد نیز آسیب‌های کمتری دچار خواهند شد.
وی ادامه داد: اگر متسابقان تکنیک‌ها و فنون تلاوت را یاد بگیرند، بسیار راحت‌تر می‌توانند در مسابقات شرکت کنند و نتیجه بگیرند و در نتیجه سطح تلاوت‌های آنان نیز بهتر خواهد شد.

captcha