کد خبر: 2657615
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
جلیلی:

بی‌برنامگی مانع از موفقیت شبکه‌های اجتماعی بومی شد

گروه فضای مجازی: عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: تحلیل من از دیده نشدن شبکه اجتماعی بومی بیسفون این است که بی‌برنامگی‌ها سبب شد تا نتوانیم شبکه‌های اجتماعی بومی را جایگزین شبکه‌های اجتماعی غربی کنیم.

رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به نبود تبلیغات مناسب برای شبکه‌های اجتماعی بومی، اظهار کرد: متأسفانه تبلیغات شبکه‌های اجتماعی بومی تنها به ایجاد بنرهای کوچک ختم شد و دیگر هیچ تبلیغی برای آن انجام نشد.

برای بیسفون چقدر تبلیغ کرده‌ایم؟

وی افزود: ما برای شبکه اجتماعی «بیسفون» چقدر تبلیغ کرده‌ایم و آنها برای وایبر و دیگر شبکه‌ها تا چه اندازه‌ تبلیغ کرده‌اند؟ در نگاه کلی متوجه می‌شویم که فاصله میان تبلیغ این دو شبکه، زمین تا آسمان است.

عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: البته باید زمان ورود این دو شبکه اجتماعی بیسفون و وایبر را درنظر گرفت یعنی چند سال از ورود وایبر به کشور می‌گذرد و بیسفون چند ماه است که تولید شده است.دررابطه با بیسفون باید بگویم که این شیب امیدوارکننده است.

شبکه اجتماعی بیسفون دولتی نیست

وی بیان کرد: بیسفون شبکه اجتماعی دولتی نیست و سرویس خوبی به مردم ارائه می‌کند. کاربران باید به شبکه‌های اجتماعی بومی اعتماد کنند.

جلیلی در پاسخ به این پرسش که آیا نفوذ اپراتورها سبب تبلیغات نامناسب شبکه‌های اجتماعی بومی می‌شود، گفت: برای اپراتورها تفاوتی نمی‌کند که مردم از وایبر یا بیسفون استفاده کنند چراکه در هر دو صورت ضرر می‌کنند.

وی بیان کرد: شبکه اجتماعی وایبر به شدت از جمع‌آوری اطلاعات مردم سود می‌برند و این موضوع را نباید فراموش کرد.

عضو شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: تحلیل من از دیده نشدن شبکه اجتماعی بومی بیسفون این است که بی‌برنامگی‌ها سبب شد تا نتوانیم شبکه‌های اجتماعی بومی را جایگزین شبکه‌های اجتماعی غربی کنیم.

captcha