انتقال اشتراکات اسلام و بودیسم به مردم از طریق رهبران دینی/ توحید؛ رکن قابل توجه اسلام
کد خبر: 2657668
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
مشاور رئیس‌جمهور سریلانکا خواستار شد:

انتقال اشتراکات اسلام و بودیسم به مردم از طریق رهبران دینی/ توحید؛ رکن قابل توجه اسلام

شعب خارجی: گالاگاما دامارانسی در نشست گفت‌وگوی اسلام و بودیسم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: با وجود مشترکاتی که میان اسلام و بودیسم وجود دارد، می‌توان این اشتراکات را از طریق رهبران دینی به مردم منتقل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گالاگاما دامارانسی، مشاور رئیس‌جمهور سر‌لانکا در امور بودیسم دیروز، نهم دی» طی سخنانی در نشست گفت‌وگوی اسلام و بودیسم با عنوان «همکاری مسلمانان و بوداییان‌ برای مقابله با خشونت و افراط‌گرایی» گفت: لازم است اسلام و بودیسم با یکدیگر متحّد شوند و به درک متقابلی از همکاری ‌و ارتباط مستمر دست یابند تا از این رو محبت و دوستی ترویج و در نهایت با خشونت و افراط‌گرایی مقابله شود.
وی افزود: با وجود مشترکاتی که میان اسلام و بودیسم وجود دارد، می‌توان این اشتراکات را در راستای صلح و دوستی همه جانبه هدایت کرد. در واقع میان اسلام و بودیسم مشترکات زیادی وجود دارد و ما باید به این اشتراکات بپردازیم. این اشتراکات بایستی از طریق رهبران دینی به مردم منتقل شود.
مشاور رئیس‌جمهور سر‌لانکا افزود: این که ما به عنوان رهبران دینی، چطور می‌توانیم این روند را پیگیری کنیم، مسئله‌ای مهم است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
توحید؛ رکن قابل توجه دین اسلام
دامارانسی با اشاره به وجود برخی تشابهات عبادتی میان اسلام و بودیسم، اظهار کرد: توحید یکی از ارکان قابل توجه دین اسلام است که در این راستا، به یکتا‌بودن خداوند تأکید دارد. مسلمانان همه به یک هدف والا که همان شناخت پروردگار جهانیان است، می‌نگرند.
وی به صدقه‌دادن مسلمانان اشاره و تصریح کرد: از دیگر ارکان قابل توجه دین اسلام، صدقه‌دادن است. در واقع مسلمانان با صدقه‌دادن به افراد فقیر و نیازمند کمک می‌کنند که معتقد هستند این حرکت مهم کمال را به دنبال دارد.
مشاور رئیس‌جمهور سریلانکا به بحث زیارت در زُمره برنامه‌های مسلمانان اشاره کرد و گفت: از دیگر مواردی که در دین اسلام مطرح و دارای جایگاه والایی است، بحث زیارت است.
وی به وجود چهار مکان زیارتی در بودیسم اشاره و تصریح کرد: در بودیسم افراد می‌توانند در چهار مکان مشخص سفر و به عبادت بپردازند؛ این شایسته‌ترین کار برای بودایی‌ها است که از این طریق روشنایی کسب و خود را تطهیر می‌کنند.

captcha