انجمن بین‌المللی «میانه‌روی و مدارا» در قاهره تأسیس می‌شود
کد خبر: 2917830
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵

انجمن بین‌المللی «میانه‌روی و مدارا» در قاهره تأسیس می‌شود

گروه بین‌الملل: شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی «عظمت اسلام» در قاهره، با تأسیس انجمن جهانی «میانه‌روی و مدارا» با هدف نوگرایی در گفتمان دینی و یکپارچه‌کردن اندیشه فرهنگی و دینی برای مبارزه با تروریسم موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر، شرکت‌کنندگان در بیست‌وچهارمین نشست بین‌المللی شورای عالی امور اسلامی که با عنوان «عظمت اسلام واشتباهات برخی منتسبان به آن؛ شیوه تصحیح» برگزار شد، در مراسم اختتامیه این نشست، موافقت خود را با تشکیل انجمن اسلامی «میانه‌روی و مدارا» اعلام کرد.
این انجمن به ریاست وزیر اوقاف مصر تشکیل می‌شود، و دربردارنده کمیته‌هایی برای نوگرایی و تجدید در گفتمان دینی و یکپارچه‌کردن اندیشه فرهنگی و دینی برای مبارزه با تروریسم و هماهنگی میان کشورهای اسلامی در همایش‌ها و نشست‌ها است.
وزاری اوقاف، مفتیان و علمای مسلمان شرکت‌کننده در مراسم اختتامیه این نشست که عصر دیروز، 10 اسفندماه، در قاهره برگزار شد، بر ضرورت شکل‌گیری نهادهای اقتصادی، سیاسی و فکری به‌منظور مقابله با عقاید نادرست و افکار تروریست‌ها تأکید کردند.
در بیانیه‌ پایانی این نشست که به ریاست محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر برگزار شد، بر ضرورت بازنگری در برنامه‌های آموزشی جهت پالایش آن از افکار و اندیشه‌های افراطی و تحکیم ارزش‌های اخلاقی و دینی که دعوت‌کننده به مدارا و همکاری با دیگران است، تأکید شد.
شرکت‌کنندگان در این نشست تأکید کردند که اسلام با اشکال مختلف خشونت و تروریسم مخالف است و بر ضرورت جلوگیری از انتشار افکار و عقاید نادرست سازمان‌های تروریستی تأکید کردند.
در پایان این بیانیه همچنین اعلام شد که 10 کشور عربی موافقت خود را با طرح «خطبه واحد عربی اسلامی» که به بررسی موضوعات معاصر می‌پردازد، اعلام کرده‌اند.
علما و اندیشمدان حاضر در این نشست تأکید کردند: اسلام از اقدامات برخی منتسبان آن که اقدام به تکفیر، سوزاندن، تخریب و ذبح افراد بی‌گناه می‌کنند، مبرا است.

captcha