تشریح فعالیت‌های کمیته ایثارگران یادواره شهدای سادات فارس/ ارسال 21 هزار فایل اطلاعات شهدا
کد خبر: 2926886
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸

تشریح فعالیت‌های کمیته ایثارگران یادواره شهدای سادات فارس/ ارسال 21 هزار فایل اطلاعات شهدا

گروه اجتماعی: مسئول کمیته ایثارگران یادواره شهدای سادات فارس در تشریح فعالیت‌های این کمیته از ارسال 21 هزار فایل اطلاعات این شهدا به دبیرخانه یادواره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، رجبعلی راهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس امروز، 13 اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های اجرایی کمیته ایثارگران یادواره شهدای سادات این استان گفت: سپاه پرچمدار مراسم یادواره شهدای سادات است که بنیاد شهید نیز همکاری در اجرای برنامه‌های یادواره شهدای سادات داشته است.
وی در تشریح فعالیت‌های این کمیته افزود: در اختیار قرار دادن اطلاعات از جمله خاطرات، زندگی‌نامه، سرگذشت و وصیت نامه شهدای سادات، آمار و آدرس شهدای سید در قالب 21هزار و 100 فایل به دبیرخانه برگزاری یادواره، اطلاع‌رسانی به خانواده شهدا جهت حضور با شکوه در برنامه از جمله فعالیت‌های این کمیته است.
راهی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کمتر از شهادت نیست، افزود: سخن معظم‌له به عنوان یک اصل و چراغ راه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس خاطرنشان کرد: در بین شهدا بزرگوارانی از همه اقشار حضور داشتند؛ به عنوان مثال می‌توان روحانیت را به عنوان پرچمدار دانست که شهدای زیادی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند و همچنین شهدای سادات که در جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به عزت سادات در فرهنگ شیعی عنوان کرد: سادات در فرهنگ شیعی از عزت و احترام بالایی برخوردار هستند و قطعاً ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با برگزاری یادواره‌های مختلف خصوصاً یادواره شهدای سادات می‌تواند بیانگر این موضوع باشد.
مسئول کمیته ایثارگران یادواره شهدای سادات فارس گفت: شیراز شهر علم، ادب و فرهنگ است که بزرگانی از جمله سومین شهید محراب شهید آیت الله دستغیب و حرم مطهر احمد ابن موسی الکاظم(ع) در این شهر واقع شده است.
راهی به محوریت بودن شهید دستغیب در این یادواره اشاره کرد و افزود: پرچمدار این شهر زیبنده سیدالشهدای فارس، آیت‌الله دستغیب است و قطعاً این بزرگوار در تبلیغات خود در قبل و بعد از پیروزی انقلاب همراهی با امام راحل، چراغ و الگو برای ما است.
وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به تکریم شهدا عنوان کرد: شهدا رفتند و تکلیف الهی را انجام دادند، حال ما مانده‌ایم و باید راه این شهدا را در تبعیت از ولی فقیه خودشان پیش بگیریم.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: اگر بخواهیم راه شهدا را انجام دهیم باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری و از طرفی پایبند به اعتقادات باشیم تا این نظام به دست صاحب اصلی آقا امام زمان(عج) برسد.

captcha